Jump to content

Webasto hl32d montert liggende på siden, ok?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har en sånn sak som har stått i båten i ca 15 år men knapt blitt brukt. Når den har blitt brukt så har den forsåvidt virket ok, men det har en tendens til å havne en del diesel i svinet når den blir startet opp osv. Dvs jeg vet ikke akkurat når dieselen kommer, men etter bruk så ligger det en skvett under brenneren.

Nå har jeg pakket om hele greia med nye pakninger, o-ringer osv. Byttet glødeplugg, brennfilt og alt sammen. Så kom jeg til å tenke på noe. Brenneren er montert med eksos og inn-luft ut på ene siden. Dvs at den ligger 90 grader over på ene siden. 

Har googlet og ikke sett noen andre montere på den måten... så ta tenker jeg at det kan være forklaringen på diesellekkasjen, evt også forklare at den alltid har vært litt kranglete..

Noen som vet om det er ok å montere en webasto liggende på siden, eller er det helt feil?

Mulig du kan få noe problemer med opphoping av diesel i brennkammeret ? Den vil vel ellers blir drenert ut når den står med eksosen rett ned. Har lurt på det samme med en jeg tenkte å montere i garasjen, så spent på om noen har gjort dette uten problemer.

Guest Avmønstret#

Har bestemt meg for å montere den "riktig". Har slitt med treg oppstart og kan ikke skjønne hvorfor brennmatta skulle være brent av etter så lite bruk, pluss diesellekkasje. Tror/håper feil montering er forklaringa.