NovaMan Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Jeg skal i gang med å støpe et par glassfiberplater for å lage port i akterspeilet, og skal bruke en plexiglassplate som underlag. Den skal jeg smøre jeg inn med slipp-voks, deretter gelcoat, og så et antall matter mettet med polyester. Jeg ser at inner-lineren på akterspeilet har en tykkelse på ca. 8mm, og tenkte å støpe platene med samme tykkelse. Hvilken tykkelse bør jeg satse på når det gjelder matter, og hvor mange lag matter bør jeg legge tror dere? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jakob T Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Ville brukt 600g duk,da får du ca 1 mm pr lag.Bør støypes i to ganger,for å unngå varmgang Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Flott! Takk skal du ha Jakob! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Hvorfor ikke lage porten av kings starboard plastplate? En rykk en, sådann. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 For best styrke kan det være lurt og bruke vevd og rowingduk om hverandre. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Posted November 22, 2016 Author Share Posted November 22, 2016 Hei Eureka Jeg har bygget mye i King Starboard tidligere, men jeg vil ha en glatt overflate på skottene som skal danne sidevangene / forsterkningene i skroget på begge sider av porten. På selve porten er det godt mulig at jeg bruker King Starboard, men liker ikke synlige skruer som det gjerne blir med dette materialet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 :) ok, da kjenner du til materialet og har vurdert :) Legg gjerne ut bilder av prosjektet ditt. Slik liker vi! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts