NovaMan Startet 21.November.2016 Link til dette innlegget Startet 21.November.2016 Jeg skal i gang med å støpe et par glassfiberplater for å lage port i akterspeilet, og skal bruke en plexiglassplate som underlag. Den skal jeg smøre jeg inn med slipp-voks, deretter gelcoat, og så et antall matter mettet med polyester. Jeg ser at inner-lineren på akterspeilet har en tykkelse på ca. 8mm, og tenkte å støpe platene med samme tykkelse. Hvilken tykkelse bør jeg satse på når det gjelder matter, og hvor mange lag matter bør jeg legge tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Ville brukt 600g duk,da får du ca 1 mm pr lag.Bør støypes i to ganger,for å unngå varmgang Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 21.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Flott! Takk skal du ha Jakob! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Hvorfor ikke lage porten av kings starboard plastplate? En rykk en, sådann. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 22.November.2016 Link til dette innlegget Svart 22.November.2016 For best styrke kan det være lurt og bruke vevd og rowingduk om hverandre. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
NovaMan Svart 22.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2016 Hei Eureka Jeg har bygget mye i King Starboard tidligere, men jeg vil ha en glatt overflate på skottene som skal danne sidevangene / forsterkningene i skroget på begge sider av porten. På selve porten er det godt mulig at jeg bruker King Starboard, men liker ikke synlige skruer som det gjerne blir med dette materialet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.November.2016 Link til dette innlegget Svart 22.November.2016 :) ok, da kjenner du til materialet og har vurdert :) Legg gjerne ut bilder av prosjektet ditt. Slik liker vi! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.