paulern Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Hei. Ifb med nykjøpt båt, lurer jeg på hordan mulighetene er for og få leid plass i Oslo 2017. Jeg står på venteliste på fagerstrand+ Padda men har min tvil på at jeg får plass der. Er det noe tips over hva jeg burde gjøre? Melde meg inn flere steder, eller bare ha litt is i magen. Skrekken er og stå uten plass til våren!!!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Cral Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 (edited) Spørsmålet er jo hvor langt ut vil ha plass.Selv bor jeg på Stovner, men fikk plass ute på Storesand (Hurum\Slottet) tvers over fjorden for Drøbak. Greie priser, gode parkerings muligheter.De hadde ledige plasser for et par uker siden, så ...https://baatplassen.no/i/topic/130736-storsand-hurum-har-ledige-b%C3%A5tplasser/ Det går jo ann å sikre seg plass der, og bruke den frem til du får noe nærmere?Ellers er det jo også en del plasser utover i Asker? Edited November 23, 2016 by Cral (see edit history) Quote ~Cral Link to post Share on other sites More sharing options...
Pequod Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Tror det er ledig på Oksval på Nesodden også... Www.obh.com Quote Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Storsand er kjempe havn, men hvis du skal ligge i Oslo så vil jeg anbefale og ringe Malmøya slipp eller Dms marina de ligger på Malmøya begge to og det er en til på Malmøya som jeg ikke vet navnet på. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Tror Fornebu Marina har plasser men det er ikke det billigste stedet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
StorStas Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 En eller annen plass finner du garantert. Det du risikerer ved å vente, er å kanskje måtte betale litt mer enn du hadde tenkt, for å leie et sted du ikke har helt øverst på listen. Hold et våkent øye på finn.no utpå senvinteren så vil du helt sikkert finne en god del muligheter. Du skriver ikke hvor stor båt, eller båttype, eller om du bor øst eller vest for Oslo. Ellers, noen flere tips: På Husvikholmen i Drøbak pleier det å være en del som fremleier egne plasser. Er vel raskere å kjøre dit med bil enn Fagerstrand, om du kommer fra Oslo-kanten. Ved Nesset, innerst i Bunnefjorden, er det to havner hvor det pleier å være noe ledig. Dog ikke det mest sentrale stedet ift. Oslo. På Hovedøya er det av og til noen ledige, men du er avhengig av rutebåten for å komme dit. KNS på Bygdøy leier ut når de har ledig kapasitet. Du kan sette deg på venteliste, men husker ikke om man må melde seg inn for å få stå på venteliste. I Ormsundet ved Sjursøya er det en liten havn hvor jeg har hatt en mindre båt på henger for en del år siden. Funket fint nok, med utsettingsrampe på området, om det er aktuelt. Måtte møte opp personlig for å få kontakt. På Malmøya kan det være mulighet om du også tenker å seile regatta, hvis du har seilbåt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Så har du båtforeningene I Oslo. Det er ventetid, men mulighetene for å få en midlertidig plass allerede i år er der. Båtforeningene på Hovedøya har tradisjonelt vært enklest å få plass. Hyggelig miljø er det der og. Oslo kommune har oversikt over båtforeningene I byen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
paulern Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 Takk for mange gode tips. Båten er en Windy Ghibli. Er ikke så kresen mth på sted. Bare det ikke blir alt for langt. Jeg får ha øynene oppe. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Alltid mange midlertidige plasser i Oslofjorden. Ikke noe problem. Følg med på finn.no. Jeg er helt overbevist om at du vil finne en plass i løpet av våren, eller før. Det er etterhvert en del år siden det var for få båtplasser i Oslofjorden. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frissy Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Du trenger vel 3,5 m plass ca. Så det burde gå lett. Vet at det pleier å være ledig leieplasser i Leangbukta. Så tror ikke du trenger å stresse. Men det kan jo væte lurt å kikke litt på de ulike stedene og se om hva du tenker kan passe med pris og med beliggenhet. Lykke til Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Dykker Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 På Solvik Båtforening i Sandvika er det mange ledige plasser for framleie av de som ikke bruker sine egne plasser. Sjekk http://solvikbaatforening.no/moduler.php?modul=44 utover senvinter/vår, samt på Finn.no. Pleier å være over 20 ledige i snitt hvert år, ofte fler. Pris for 3,5 til 4 meter ligger rundt 10 til 17 båtlapper for leie i sommersesongen. . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vrod Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Da ville jeg kontaktet Storsand båthavn der vil du få en plass for ca. 9000,- for sesongen de har også plass på land. Tlf. 932 24 828 Sven-Olaf Robert er navnet til sjefen der. Lykke til. Quote Nå kommer sommeren? Link to post Share on other sites More sharing options...
Fleksnes Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Vi har leid plass i indre Oslofjord mens vi stod på venteliste (på blant annet Padda). Så hvis det er et alternativ så ville jeg ringt litt rundt og hørt om sesongplass/leieplass etc. (Vi leier hos Lindøya Slipp for ca 7k+) Og du får bare push litt på, mange av disse havnesjefen har ikke oversikt over ledige plasser før årets utsett er ferdig og de ser hvem som blir igjen på land og hvilken plasser de kan leie ut for sesongen. Hvis de ikke vet når du ringer, spør når de tror de vet så du kan følge opp. (Sånn er det i vår forening på Hovedøya, og sikker hos de andre også) Hvis du liker deg på Padda så må det vel må det være minst være et dusin båtforeninger/lag + kommersielle aktører rundt om i Paddahavet. Det kan være vanskelig og finne alle aktørene på nett så kan du jo gå deg en tur i nærområdet og se hva de heter. På avtstand ser flytebryggene like ut men de kan tilhøre forskjellige foreninger. Båtforeningen på Malmøya innenfor Kaninøya fikk vel nye eiere og brygger i fjor/eller var i år. Ble tipset om jeg kunne trolig kunne fått plass der. I Frognerkilen er det vel enda flere plasser/foreninger man kan høre med. Når vi startet å lete etter plass fikk vi først beskjed om at "det var fult på Kongen" og ingen vits å høre der. Men vi fant etterhvert ut at det fantes muligheter hos noen av de mindre foreningene lenger inn i kilen så det kan være lurt å ta en skikkelig titt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts