Jump to content

Lagoon 440, erfaringer?

Macgyver1

Recommended Posts

Jeg har forelsket meg helt i Lagoon 440 og vuderer sterkt den typen:) er det noen som har erfaring med den?

Hva skal man være ops på nor man kjøper?

(Er helt ny i katamaran verden)

Flotte båter det. Må være utrolig kjekt å ha så god plass både ute og inne. Så for hyttebruk/langtur kunne jeg godt tenke meg en slik. Men kanskje ikke når det er tid for vask og polering...?

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Hehe sant nokk mye jobb nor det kommer til vask og puss:) men min plan er og kjøpe i middelhavet. Seile hjem til Norge og bruke noen år på og lære meg båten ut og inn seile i Norge. Og så en tur ut i den store verden :)

Kjøpte en ny 450 i middelhavet i vår.  Er megafornøyd med å ha "oppdaget" katamaran.  Som comfort cruiser er dette totalt overlegent vanlige monoskrogs båter.

Når det gjelder tekniske erfaringer har jeg derimot lite å snakke om så langt.  Lagoon har innfridd mine forventninger som et solid produkt.  Langt fra slike "Franske" løsninger som var fryktet. En del bak/frem detaljer må du alltids rekne med.  Men jeg har båten i charter, og gjør i utgangspunktet ingenting selv.

Når det gjelder ting å være OBS på, gjelder det samme for Lagoon som ale andre båter.  Kjøper du brukt i utlandet må du bruke god tid på å sjekke alt.  Og da mener jeg alt !  Viktigst at båten har vært jevnt i bruk, og jevnt vedlikeholdt.  Ikke nødvendigvis noe minus om den har gått i charter.  Det som da er viktig er at den har vært  drevet av et seriøst charterselskap.'

Annonser der det blir skrytt av få timer, og lite bruk, er ikke bra etter mitt syn

Takk sikler mye selv på 450 men er litt for dyr for mitt budsjett :)) er det da lurt og bruke en agent eller noe i den duren ? Med tanke på at jeg ikke har all verdens erfaring med kjøp av båt:)

Tror nok jeg ville anbefalt at du øker hjelp fra noen som har gjort det før ja.  Skal du bruke agent i det aktelle landet, er det også litt utfordring.  Du må finne rette agenten :smiley: 

Nei. Vi har 4 kabiners. Det funker godt.  I Hellas bør du være ekstra OBS.. Jevnt over litt dårligere oppfølging der i forhold til Kroatia for eksempel  Men ingen regel uten unntak....

Er du helt sikker på at du trenger en så stor båt? Hvis du skulle hatt en mono, ville det da blitt en 60-foter? Har selv en lagoon 380 og den tilsvarer en mono på ca 50 fot.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Stor familie men er overhode ikke sikker har sett litt på de 400 og :) men derfor jeg spør :) er veldig usikker på hvor stor jeg trenger men liker veldig det med styre posisjon på 440-450