Macgyver1 Startet 25.November.2016 Link til dette innlegget Startet 25.November.2016 Jeg har forelsket meg helt i Lagoon 440 og vuderer sterkt den typen:) er det noen som har erfaring med den? Hva skal man være ops på nor man kjøper? (Er helt ny i katamaran verden) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.November.2016 Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Flotte båter det. Må være utrolig kjekt å ha så god plass både ute og inne. Så for hyttebruk/langtur kunne jeg godt tenke meg en slik. Men kanskje ikke når det er tid for vask og polering...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Macgyver1 Svart 25.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Hehe sant nokk mye jobb nor det kommer til vask og puss:) men min plan er og kjøpe i middelhavet. Seile hjem til Norge og bruke noen år på og lære meg båten ut og inn seile i Norge. Og så en tur ut i den store verden :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.November.2016 Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Polering, er ikke det bare å kjøre den inn på en strand på flo sjø, vente en time, så er det bare å polere ivei i 10 timer. :) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Kjøpte en ny 450 i middelhavet i vår. Er megafornøyd med å ha "oppdaget" katamaran. Som comfort cruiser er dette totalt overlegent vanlige monoskrogs båter. Når det gjelder tekniske erfaringer har jeg derimot lite å snakke om så langt. Lagoon har innfridd mine forventninger som et solid produkt. Langt fra slike "Franske" løsninger som var fryktet. En del bak/frem detaljer må du alltids rekne med. Men jeg har båten i charter, og gjør i utgangspunktet ingenting selv. Når det gjelder ting å være OBS på, gjelder det samme for Lagoon som ale andre båter. Kjøper du brukt i utlandet må du bruke god tid på å sjekke alt. Og da mener jeg alt ! Viktigst at båten har vært jevnt i bruk, og jevnt vedlikeholdt. Ikke nødvendigvis noe minus om den har gått i charter. Det som da er viktig er at den har vært drevet av et seriøst charterselskap.' Annonser der det blir skrytt av få timer, og lite bruk, er ikke bra etter mitt syn Sitér dette innlegget Link to post
Macgyver1 Svart 27.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Takk sikler mye selv på 450 men er litt for dyr for mitt budsjett :)) er det da lurt og bruke en agent eller noe i den duren ? Med tanke på at jeg ikke har all verdens erfaring med kjøp av båt:) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Tror nok jeg ville anbefalt at du øker hjelp fra noen som har gjort det før ja. Skal du bruke agent i det aktelle landet, er det også litt utfordring. Du må finne rette agenten Sitér dette innlegget Link to post
Macgyver1 Svart 27.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Takk puffen :) har sett på mange i Hellas men vet ikke :) er det eier versjonen dere valgte?:) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Nei. Vi har 4 kabiners. Det funker godt. I Hellas bør du være ekstra OBS.. Jevnt over litt dårligere oppfølging der i forhold til Kroatia for eksempel Men ingen regel uten unntak.... Sitér dette innlegget Link to post
Macgyver1 Svart 27.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Okei :) vill ha det i bakhodet:) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.November.2016 Link til dette innlegget Svart 28.November.2016 Er du helt sikker på at du trenger en så stor båt? Hvis du skulle hatt en mono, ville det da blitt en 60-foter? Har selv en lagoon 380 og den tilsvarer en mono på ca 50 fot. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Macgyver1 Svart 28.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2016 Stor familie men er overhode ikke sikker har sett litt på de 400 og :) men derfor jeg spør :) er veldig usikker på hvor stor jeg trenger men liker veldig det med styre posisjon på 440-450 Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 Det må du nesten vurdere selv. Et tips: sd50 og sd60 drev må på service altfor ofte skrives det. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 http://www.cruisersforum.com/forums/f114/yanmar-sd50-saildrives-have-the-cone-clutch-problems-been-solved-54367.html Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Macgyver1 Svart 29.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 takker :) var ikke klar over det :) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 (redigert) Nesten så en får lyst å lete etter en med volvo motor. Ikke pga motoren men pga drevet... Redigert 29.November.2016 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Macgyver1 Svart 29.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 Er det ikke også en fordelt med Volvo siden det er så utbrett i verden? Med tanke på langtur Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 Njææ. Yanmar er også utbredt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.