Roger og Olina Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Leter og leter etter turbo som sigende skal være til Ford Sabre 212hk. Den som står på nå, er til en 180hk. Finner turbo til Ford 230hk og 250hk. Men ikke 212hk av en eller annen grunn. Hva skjer om jeg bruker en turbo fra 230 eller 250hk? Mvh Roger Kommentar fra moderator: Har endret emnetittelen, den var "Turbo Spørsmål, Ford". Flott om alle kan lese reglene. Ordene "Hjelp", "Spørsmål" og "Problemer" er ikke tillatt brukt i tittelen da det nesten alltid fører til at den blir mangelfull. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TerjeFjern Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Dersom fysiske tilkoblinger stemmer bør det gå. De vil ha muligheter for å kunne gi mer effekt feks. I bil er det feks vanlig i visse miljøer å sette på større turboer som gir mere luft for å kunne dra ut mer effekt, må selvfølgelig programmere insprutet litt osv, .større dyser Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted November 27, 2016 Author Share Posted November 27, 2016 Nja, var ikke planen å bytte dyser ol da. Håpet var å sette på en turbo der motoren yter de hk den har. Ikke nødvendigvis øke antall hk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstefender Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Ikke så stor ytelses forskjell på 212 og 230hk, så kan godt hende denne turboen er lik, men jeg vet ikke. Men kan du ikke levere den du har til overhalling? Den har vel et navn og numerskilt? Feks Turbo service på Eidanger eller om du sender den til firma i Oslo området. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 (edited) Etter det jeg husker ble både Dover og Dorset motorene solgt som 212hk. Legger ved en link til Mermaid der som kjenner godt til disse motorene. http://www.mermaid-marine.co.uk/service Dover er den nyeste og kan ha vannkjølt turbo. I menyen finner du "Marine Diesel Engines" og videre til "Classic". Der er ført opp mange av disse motorene med bilde og noen data som kan lastes ned. Lykke til. Edited November 27, 2016 by Nemo (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 Takk for link Nemo Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Hvis du ikke alt har gjort det, så bør du måle turbotrykket. Det er nyttig å ha et instrument som viser turbotrykket. Turboen har ofte tendens til å bli skitten på disse motorene og da stiger eksostemperaturen. Det hjelper som regel med en rengjøring. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 Nja, nå står motoren i garasjen og skal gjøre en del ting og tang. Bla kjøpe ny turbo til 210hk og fjerne den som står på nå, som er den samme som på 180hk motoren. Men ser helt klart det du skriver og ett slikt instrument kommer Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.