Jump to content

Vogn til selvslåer-skinne

Guest Thostr

Recommended Posts

Hei,

trenger hjelp til å finne ut hvilken del det er som er gåen her: 

bilde

Står på en selvslåer-skinne for en seilbåt Scanmar 33, 1983-modell. Trenger å få informasjon om hvilket selvslåer-system dette er og evt hvor man kan skaffe deler. Har skrevet og sendt bilder til Harken men ikke fått svar. 

Redigert av Guest (see edit history)

Dette er hva du ser etter hos Rutgerson:

http://www.rutgerson.se/default.asp?id=10&ShowGroup=69&DisplaySubs=0&ChildTo=

Dette er hva du ser etter hos Harken:

http://www.harken.com/productcategory.aspx?taxid=367

På engelsk kan produktet hete 'traveler' eller 'car' ev. 'traveler for self tailing jib' etc. Dette får du hos norske forhandlere. Du kan blant annet søke opp Hovdan som ligger i Oslo.

Produktet du skal ha behøver ha samme produktnavn eller være helt likt med dingsen som har røket. Poenget er at det må passe på skinna. Jeg formoder at din skinne har tversnitt som en 'T'. Da skal du måle tvers over ryggen på T'en. Det er målet du skal bestille i henhold til.

Kan det være så enkelt som at endestopperen har blitt borte, og kulene i kulelageret har blitt borte? I så fall trenger du kuler til kulelageret fra Harken og endestopper. Jeg er litt usikker på om denne skinnen er kompatibel med annet enn Harken. Her er det kulelager, på andre systemer er det hjul. Må ta ett stort forbehold om at så godt som alle regattbåtene jeg har seilt har hatt Harken. Kjenner ikke Rutgertson, ut fra bildene så jeg ikke om det var samme kulelagersystem som Harken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...