knut_m Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Har en Bavaria 46 Cruiser 2008 modell som vi ønsker å bytte fra fast til foldepropell da jeg er plaget med "synging" fra propellen under seiling. Dette kommer rundt 6 knop og oppover. Noen har snakket om å slipe den men er usikker om dette er noe som vil fungere. Er det noen som har gode priser på foldepropeller så tips meg. Har 75 hk VP og 150 S drev. Må vel ha 20x14 3 blader. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kvitskjegg Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Jeg har en Autoprop på min 40 fots seilbåt med 54 hk. Den har fordelen at den velger stigning selv. Dvs at ved motorgang i vindstille kan du gå med mindre rpm enn du er vant til. Når du så får motvind må gi på litt mer for å holde samme fart. Den er effektiv ved motorseiling. På minus siden er at den forbruker lager og simmer ringer og lager pr 800 timer. Jeg har hatt den i 10 år. Firmaet heter Bruntoner propelers. UK Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts