Per-Arne Startet 28.November.2016 Del på Facebook Startet 28.November.2016 Jeg blir ikke fortrolig med gir/gass på venstre side av rattet med fri posisjon for spaken i horisontal stilling. Og når også trimflaps har omvendt styring (Bow Down) blir det krøll. Har sett flere båter med dette konseptet på utvendig styring. Jeg har en Finnmaster Pilot 7 Weekend: http://finnmaster.fi/m/2steering.jpg Antar grunnen for spake plassering er å unngå uhell når folk går ut/inn av båten eller opp på fordekket. Og kanskje standard Yamaha spake tar for mye plass til å kun plasseres på toppen av et slikt styrekonsoll? Vil tro største problemet er fri posisjon i horisontal stilling mer enn at den står på "feil" side av rattet. Eller en kombinasjon. Det er når det kreves kontant bruk av gir/gass på grunn av vind/strøm i trange havner at problemene oppstår. Ryggmargs refleks og hjernen krangler, minner meg om MC kjøring i kritiske situasjoner hvor hjernen nekter å svinge(motsatt av det logiske) den veien ryggmargsrefleksen sier at du skal. Noen som har bygget om dette? Eller tips til hvordan håndtere det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.