Astor Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 (edited) Bruker tiden fremover til vedlikehold. Bytter gamle gasslanger og tar en rengjøring der det trengs. Turen er nå kommet til komfyren, en ENO 2-bluss Marine. Hvordan får jeg den løs? Jeg har lest bruksanvisningen og studert opp og ned men finner ikke noe ut av det. Har noen av dere tatt ut en slik ovn og byttet gasslange? Edited December 3, 2016 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 (edited) Da har jeg fått det rådet at man løsner boltene i skuffen under komfyren og løfter den ut. Prøver dette i morgen. Edited December 3, 2016 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Har den slingreoppheng, så er det ei lita fjær i opphngsbraketten du skyver vekk fra komfyren på begge sider. Da kan den løftes ut. Er den fastmontert så er den skrudd fast fra undersiden. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Du må løsne 4 bolter I bunnen på ovnen. De er skrudd I gjennom trehyllen ovnen står på. Brukanvisningen er bare villedende. Jeg brukte litt tid på dette I høst.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 Mange takk. Ja dn bruksanvisningen var ikke mye til hjelp. Takk til dere. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts