mmosberg Startet 4.Desember.2016 Del på Facebook Startet 4.Desember.2016 Er det noen som vet hva diameteren er på sjøvannslangene på VP KAD serien? Altså slangene som går fra transom til sjøvannfilter, til sjøvannspumpe, til varmeveksler, til oljekjøler, til intercooler og til eksosbendet? Har resonnert meg frem til at diameteren er lik på alle disse slangene ved å studere skisser på VP nettbutikken, men diameteren er ikke oppgitt. Er det 32 mm innvendig? Anyone Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
sap_2000 Svart 4.Desember.2016 Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Mener jeg har brukt 32mm avløpsrør til konservering som gikk lett inn i S-slangen mellom drev og skjold hvertfall. Om slangene på innsiden er lik diameter er jeg neimen ikke sikker på... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mmosberg Svart 4.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Grunne til at jeg spør er at jeg holder på med en bestilling fra seasea.no som har et meget godt helgetilbud i nettbutikken nå som går ut ved midnatt og lurer på om jeg skal slenge med noe 32 mm PVC slange . Jeg skal syrevaske varmeveksler og oljekjøler ved å lage meg et arrangement der jeg skal sirkulere Descalex gjennom kjølerene med en pumpe, men jeg har ikke tilgang til å få målt nå i kveld..... Hva er diameteren på slangestussene på varmeveksleren? Salt avsetninger i varmeveksleren: Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
dieselfan Svart 4.Desember.2016 Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Tok meg en tur ned til båten for å måle. Men når jeg kom hjem igjen så jeg du hadde posta en informasjon til.... Jeg målte alle slangenipler på babord side. De måler 32.5mm 1 1/4" Varmeveksleren tok jeg ikke av fordi den står fyllt med glykol.... Motoren er en 04.04 så den er en av de siste men er ikke kjent med at det flere slangedimensjoner i bruk på disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 4.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Strålende dieselfan!!! Jeg er 99,9% sikker på at dimensjonen er lik på alle sjøvannslangene på begge sider av motoren. Tusen takk! Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Guzzi Svart 4.Desember.2016 Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Vær oppmerksom på at slanger før sjøvannspumpa ikke er så myke at de suges flate når du drar på. Jeg hadde selv det problemet på en TMD40 en gang. Det tok lang tid å finne ut av det. Sannsynligvis hadde forrige eier brukt slange av dårlig kvalitet da han byttet motor. Etter at jeg byttet til spiralarmert slange var problemet løst. Slangen som sitter på min KAD43 er ikke spiralarmert, men sikkert av en kvalitet som Volvo har testet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 4.Desember.2016 Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Nå ser jeg at jeg var litt rask med postingen. Til skylleopplegg går vel det meste. Jeg lar innlegget stå allikevel, siden tipset kan være til nytte for noen uansett. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.Desember.2016 Del på Facebook Svart 4.Desember.2016 Definitivt nyttig Guzzi, nytt for meg at den skulle være spiralarmert, men nå er det notert i "den lille gule" Takk ! Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 9.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2016 Her kommer fasit på dimensjoner sjøvannskoblinger. Var ikke helt som jeg så skråsikkert trodde: Dette er målt på stussene på VP KAD 300: -Varmeveksler, 32 mm -Oljekjøler, 36 mm -Intercooler, 36 mm Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.