Jump to content

Demontering av ryggputer i salong Windy Scirocco

wpk

Recommended Posts

Har en Windy Scirocco 32 1998 modell. Er det noen på forumet som har erfaring med demontering av ryggputene  i salongen nede? Eneste sted å komme til er undenfra ryggputen, her er det hulrom men jeg finner ingen bolter, skruer eller festeanordninger. Har snakket med Windy som sier putene er skrudd sammen midt foran, når man løsner skruene kan man løfte ryggstøene rett opp  men det stemmer ikke, der er det ingen skruer. Takknemlig for råd, det eneste alternativet jeg har nå  er å skjære i stykker stoffet og demontere treverket under.

Jeg var en tur i båten i dag og siden spørsmålet var stilt tok jeg meg tid til å sjekke.

Da jeg tok vekk de løse sitteputene og kjente nederst på baksiden av ryggputene, så er det noen ører festet til ryggputene. Gjennom disse ørene er det skruer inn i et eller annet fast på baksiden av ryggputene. Jeg kan tenke meg at når disse skruene er løsnet så henger vel ryggputene på en kanal eller noe i overkant, slik at de må løftes litt for å ta de vekk. 

Dette gjelder i en Grand Mistral, men jeg kan ikke tenke meg at innfestingen er noe særlig forskjellig på en Scirocco.

Stod och funderade på samma sak när jag skulle montera ur mina dynor på min 32 grand tornado. Man skulle i princip rycka dynan rakt upp så hakade den loss sig. Satt upphängd lite som en tavla eller motsvarande.

bilde

Inte världens bästa bild tyvärr. På baksidan av dynorna sitter det metallbeslag som hakar fast i piggarna på bilden.

Update: tyvärr läste jag inte orginalinlägget tillräckligt väl innan. Ser nu att det är dynorna nere i salongen frågan gäller. Där vet jsg tyvärr inte hur de är monterade. Ursäkta!

Edited by mikaels (see edit history)

Spontant kan man gissa attdynor nere är fästa på liknande sätt, för i förpiken på min Khamsin hittar jag inget sätt att få bort dynorna, så ska prova trycka dem uppåt å se om de ploppar loss.