Jump to content

Dekke til åpen jolle som ligger på sjøen? (askeladden 420)

MegaTrondy

Recommended Posts

Jeg har en åpen Askeladden 420 som ligger ute nå I vinter til å fiske med. Jeg har montert "lensmann" pumpe, og denne fungerer egentlig ok. Minuset er perioder med lite vind  kombinert med nattefrost. Da kan båten fylles opp kjapt med regnvann, men blåser det dagen etter er den tom (så lenge det ikke er frost). Jeg lurer på om det går an å få tak I rimelig trekk til båten? Hvis jeg reiser bort en periode i vinter har jeg ikke lyst til å bekymre meg om båten blir full I vann eller ikke. Kan naturligvis ta av motoren og satse på at det går bra, men hvis det er er enklere måter tar jeg gjerne Imot tips. Har et 14-16 fot trekk fra biltema til en annen båt som ligger I opplag (lik båt), men syns trekket blir litt for stort til denne båten siden den ikke har vindskjerm foran - noe den andre har båten min har. Må også bruke litt tid på å surre trekket fast så det ikke blåser av, og for å hindre at vann ikke skal samle seg.Ønsker en kjapp og enkel måte å dekke til båten på. Jeg bruker den en del, så må ikke være
tidkrevende. Tips?

bilde