Jump to content

Drivstoffutgifter 2016

jotto

Recommended Posts

Noen skryter åpenbart av penge/drivstoffbruken, ja klarer til og med å fortelle hvor mye de tjener i året :-)

Noen skryter over hvor lite de har brukt, uten å skryte over hverken feriepenger eller årslønn.

Og noen sutrer over diesel og pengebruken. 

------------

Genial tråd, dekker alle behov :-)

Teller det at jeg har brukt 5000.- på captain Morgan?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Janteloven is strong with this one :)

Ja, og noen er lønnet av NAV, og får ikke engang feriepenger. Helt bånn i bøtta.

Jeg vet hvor mye Hulda har brukt, hva som er betalt, hvor langt vi har seilt, og når. Foruten at jeg er kontrollfreak, så er det krav om dokumentasjon om man blir kontrollert av tyske myndigheter og har grønn diesel på tanken.

Informasjonen er ikke her i Son, men i Strömstad. Men til vanlig går det 500 liter i året.

Gått med ca 900 liter siden anskaffelse i juni. Har ikke nøyaktig oversikt på forbruk, men snittforbruk per nm ligger på ca 1,7 liter, og ca mellom 21-25 l/t under marsjfartgange med KAD43 med turtall mellom 3000 og 3100. Ikke så ille forbruk på en 30-foter på marsjfart rundt 20 knop.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Tøffar i ein heilt anna divnesjon eg enn mange her inne ser eg. Har aldri vore over 10.000 kroner, og synest til og med det er for mykje. Synest det ikkje er verdt å bruka meir, rett og slett. Tøffar økonomisk i 7-12 knopp.  Det er i det fartsområdet både eg, båten og lommeboka trivst best.   

Redigert av Fjordgubbe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...