skater 13 Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 hei folk. eg har en 19 fots speedbåt med 115 hk evinrude som har mistet komp på et sylinder. (98mod, ficht ram) så eg tenkte og kjøpe ny men pga eg bare er 16 år har eg ikke allverdens penger. har sett på en suzuki 115 df 2005 mod. hva er deres tanker til den? båten går nå i 54kn med en turbo propell og 20% luft hvilken fart vil eg få og finnes det sånne propeller for den? Quote Link to post
Teerex Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 20% luft? Om du får 54 GPS knop må være et helt spesielt skrog, ingen vanlig skjærgårdsjeep iallefall. Hvilken propellstigning har du? 2005 DF115 er relativt tung, nærmer seg vel 200 kg kjøreklar. Se opp for tæringsproblematikk som det har vært en del av på tidlige årganger. E-tec 115 evt. 115 HO hadde vel passet fint på den båten. Antar det er vanlig lang stamme. Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Eksperten Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 tabeller viser at du oppnår ca. 64 knop ved stigning 21 og rotasjonskode 58 med 4 blads cutterpropell i 23 tommer Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen. Quote Link to post
Teerex Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Men er ikke rotasjonskode 58 utenfor parameteret? Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Eksperten Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Men er ikke rotasjonskode 58 utenfor parameteret? Du har helt rett. Den ligger utenfor, men jeg referer til US-standard "rotationcodes". Ikke EU-versjonen vi er kjent med. Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen. Quote Link to post
skater 13 Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 20% luft? Om du får 54 GPS knop må være et helt spesielt skrog, ingen vanlig skjærgårdsjeep iallefall. Hvilken propellstigning har du? 2005 DF115 er relativt tung, nærmer seg vel 200 kg kjøreklar. Se opp for tæringsproblematikk som det har vært en del av på tidlige årganger. E-tec 115 evt. 115 HO hadde vel passet fint på den båten. Antar det er vanlig lang stamme. er et utrolig bra skrog på den. det eg mente med 20%luft var med propellen. den har 20%luft og 80%vann på seg i plan. så den har luft og jobbe med. (som en cleaver overflate) Quote Link to post
ivar Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 hva slags båt er det ? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Står smugler 19 i signaturen hans;) Quote Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
skater 13 Posted December 11, 2016 Author Share Posted December 11, 2016 hva slags båt er det ? smugler 19 :) Quote Link to post
dieselfan Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Har du vurdert Yamaha/Tohatsu 3 syl 2T ? Er vel to vinnere mht pris/effekt/vekt. Stor kompetanse på trimming av disse i Norge også.... Quote Link to post
Ingar Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 tabeller viser at du oppnår ca. 64 knop ved stigning 21 og rotasjonskode 58 med 4 blads cutterpropell i 23 tommer Hva er "Rotasjonskode"? Quote Link to post
Teerex Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Hva er "Rotasjonskode"? Tror det var et forsøk på en slags humor Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alfaalfa Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Jeg trodde det var "cutterpropell" som var humoren... En slags seilerreferanse på en cleaver propell? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.