Jump to content

19 fots speedbåt, fart med suzuki 115 df?


skater 13

Recommended Posts

hei folk.
 
eg har en 19 fots speedbåt med 115 hk evinrude som har mistet komp på et sylinder. (98mod, ficht ram) 
så eg tenkte og kjøpe ny men pga eg bare er 16 år har eg ikke allverdens penger. 
har sett på en suzuki 115 df 2005 mod. hva er deres tanker til den?
 
båten går nå i 54kn med en turbo propell og 20% luft
 
hvilken fart vil eg få og finnes det sånne propeller for den?

Link to post

20% luft?

Om du får 54 GPS knop må være et helt spesielt skrog, ingen vanlig skjærgårdsjeep iallefall.

Hvilken propellstigning har du?

 

2005 DF115 er relativt tung, nærmer seg vel 200 kg kjøreklar.

Se opp for tæringsproblematikk som det har vært en del av på tidlige årganger.

 

E-tec 115 evt. 115 HO hadde vel passet fint på den båten. Antar det er vanlig lang stamme.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Men er ikke rotasjonskode 58 utenfor parameteret?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Men er ikke rotasjonskode 58 utenfor parameteret?

 

Du har helt rett. Den ligger utenfor, men jeg referer til US-standard "rotationcodes". Ikke EU-versjonen vi er kjent med.

Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19

Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen.

Link to post

20% luft?

Om du får 54 GPS knop må være et helt spesielt skrog, ingen vanlig skjærgårdsjeep iallefall.

Hvilken propellstigning har du?

 

2005 DF115 er relativt tung, nærmer seg vel 200 kg kjøreklar.

Se opp for tæringsproblematikk som det har vært en del av på tidlige årganger.

 

E-tec 115 evt. 115 HO hadde vel passet fint på den båten. Antar det er vanlig lang stamme.

er et utrolig bra skrog på den.

 

det eg mente med 20%luft var med propellen. den har 20%luft og 80%vann på seg i plan. så den har luft og jobbe med. (som en cleaver overflate)

Link to post

Hva  er "Rotasjonskode"?

 

Tror det var et forsøk på en slags humor  :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...