Jump to content

Erfaring med Kina-nettbutikk som selger rimelige kartplottere o.a.

666

Recommended Posts

Har en del erfaring med en annen nettbutikk i Kina; banggood.com, og det har fungert meget bra. Har til og med kjøpt store lyspærer (dekorasjonstypen) og det til en brøkdel av prisen her hjemme. Alle forsendelser (rundt ti i alt) har kommet vel frem og ingen varer har vært ødelagt eller grunn til å reklamere på. Enda ikke måttet betale noe ekstra i toll/moms/avgifter og frakten er gratis.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Siden så  fin ut den, men jeg googlet litt og sitter igjen med at siden er noe lureri. Veldig få treff på google. En side som heter scamadviser sier at siden er utrygg og at eierne skjuler sin identiet. Om en side er reel så pleier det være noen vettuge ting skrevet om den av brukere.  Det var også en bruker som "kjøpte" noe der i februar og advarte mot siden og at han ikke hadde fått noen vare og at de ikke svarte på mail.

Kjøper endel ting på nett og noen er dønn seriøse og mange er det ikke. Virker tilbakemeldingene reelle er det som regel trygt. Kjøte forøvrig noen bildeler fra Tyskland på siden autodeler.co.no i høst. Det var bremseskiver, klosser, oljefilter og calippere til min V70. Noen av varene fikk jeg produktene som jeg bestilte men skiver og klosser fikk jeg et annet merke. Når jeg sjekket på nettet så jeg de hadde priset disse skivene og klossene mye høyere en de jeg hadde kjøpt. Ingen andre nettbutikker selger dette merket og det er sikkert slik at de sender dette og om jeg klager sier de bare at du har fått dyrere deler osv. Det er selvfølgelig lureri. Monterte likevel delene og det har funket fint men kommer til å finne en mer seriøs butikk i Tyskland neste gang. Finner man som sagt ikke gode reelle tilbakemeldinger fra andre er det greit å styre unna.(Uansett må jo noen være de første kundene så har man råd kan man prøve og med paypal har man jo litt sikkerhet).

Det er selvfølgelig lureri. Monterte likevel delene og det har funket fint men kommer til å finne en mer seriøs butikk i Tyskland neste gang.

Ikke de billigste, men seriøse: https://www.autoteilemann.de/

Har bestilt diverse bildeler fra nettbutikker i Tyskland, og aldri opplevd noe negativt! Oppfatter at tyskere generelt er seriøse å handle med. Utfordringen er at mange av butikkene er veldig smale på produktene de tilbyr, men det er også de billigste. Man ender da opp med å bestille fra mange forskjellige butikker. Stempelfjærer et sted, rådelager et annet sted osv.

Skal prøve dem neste gang. Den gang jeg hadde Renault handlet jeg på Rick Autoteile som var gode på Franske biler. Ang. båt nå for tiden så er det ikke så mye penger å spare generelt på å handle fra utenlandske butikker. I og med at det er vanskeligere med garanti/reklamasjon når man handler fra utlandet velger jeg for tiden stort sett norske butikker nå som prisforskjellen er så lav.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...