Too Much Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Hei Jeg har single line rev (Dehler) i storseilet er det innsydd hemper i akterliket for to rev. Jeg trenger da blokker i seilet for at dette skal fungere. Har 10mm reveliner og disse skal beholdes. I og med at det er hemper så er innfestingen (Hullet) langsmed seilet og jeg trenger blokk da det glir dårlig i hemper. Siden jeg er 100% nybegynner på rigg trenger jeg råd! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eksperten Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Bruk en trinse av nylon, type dobbelttrinse med sperrekrok som du fester i spinnaker. Bruk 8mm nylontråd fra trinse mot Reef1. Da unngår du friksjon ved større vindkast og riggen føles mer presis. Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jeg har hatt blokker på mitt seil, men fikk heller satt på i ringer som gjør at revelinen går gjennom seilet. Synes det er en bedre patent. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jeg har også reveliner gjennom seilet. Har aldri vurdert det som noen ulempe. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Too Much Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 Mao, en tur til seilmaker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts