SeilSJT Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Sitter å tenker at et actionkamera kunne være den perfekte presang til "familien". Dette vil bli brukt til alt fra stranden/ i vannet med familien til å filme seilturer, ski, slalom og alt mulig annet. Greit å ha noe annet en mobilen. magefølelsen sier at dette er noe man burde legge litt penger i, når man først skal handle. GoPro er selvfølgelig i tankene, men hvis noen ikke har noen gode argumenter blir det nok et Garmin Virb X. Ser ikke at jeg har brukt for XE modellen. Noen meninger? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Har bare erfaring med Gopro Hero3. Det har vært med fra 40meters dyp til 4000meters høyde. Supre greier. Bruker wifi og app for å overføre filmer til ipad. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Grønnskollingen Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Om du tenker å bruke kameraet til litt forskjellig er gopro veldig lettvint da "alle" selger tilbehør, adaptere og fester. Det finnes adaptere som gjør gopro tilbehør tilgjengelig for andre produsenter, men brukbarheten varierer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Dykker Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Jeg har denne, Contour+2. Kjempefornøyd med denne. Liten og slank er den også. Har i tillegg undervannshus til den som jeg filmer med når jeg dykker. http://contour.com/cameras/contour2 . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) Skal du bruke kr 1000, kr 3000 eller mere da? Edited December 8, 2016 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
SeilSJT Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 Tja. Etter som Virb og goPro er det jeg har tenkt på så langt så er vel tanken 2 000 - 3 000. Ser at fordelene dere ser ved goPro er ting som Garmin har. Samtidig som at dette er vanntett og man kan få opp data som fart, høyde. Og instrument data fra Garmin. Så spørs om det blir Garmin jeg kjøper i helgen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Litt på siden, spol frem til 10:10 David's blogg anbefales om du er interessert i elektronikk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Euklid Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Har beste modell fra GoPro. Videokvaliteten har jeg svært lite å utsette på, stillbildene er direkte begredelige. Men kanskje er det bare jeg som er godt vant og stiller urealistiske krav her. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) http://www.tek.no/artikler/guide-actionkamera-til-vinterferien/277089/alle Edited December 8, 2016 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Barbaria Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) Har SJ4000 wifi og den gjør jobben både i båten og bilen til en billig penge og bra bilde. Og ekstra batterier og lader for den nette sum av kr. 70,- http://www.gearbest.com/action-cameras-sport-dv-accessories/pp_238068.html?wid=21 Og ikke minst selfie stick http://www.gearbest.com/action-cameras-sport-dv-accessories/pp_238852.html?wid=21 Edited December 8, 2016 by Barbaria (see edit history) Quote Barbaria på tur - Blogg Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jeg bruker Gopro Hero 3 og er storfornøyd med det Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
blekkulf Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Jeg lurer på å kjøpe actionkamera selv. Hvilket endte du opp med SeilSJT? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordgubbe Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Sony er best på bildekvaliteten, men er og dyrast. Når alt kjem til alt, tel vel den mest? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Dykker Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Jeg har hatt to forskjellige Contour kameraer, og har nå som nevnt i tidligere post Contour +2. Synes kameraet gir utrolige bra bilder i alle moduser, samt enkelt brukergrensesnitt. Test av forskjellige kameraer: http://www.tek.no/artikler/samletest-actionkameraer/168171/3 . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Luffe82 Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 blekkulf: Etter å ha lest litt her og litt rundt ellers, så holder jeg meg til Garmin. Plukker det opp i løpet av uken. Tenker at dette er et produkt som kan redde et par mobiltelefoner fra "ulykker" på fjellet eller havet. Så greit å legge ned litt penger, selv om flere rimelige kameraer er "godt nok". Samt som fyren i videoen over sier: Du får hva du betaler for" Tenker man Actionkamera er jo GoPro med i vurderingen, de har jo så å si skapt markedet for disse kameraene. Og når jeg leser over hva andre setter som gode egenskaper på sine GoPro, ser jeg de samme egenskapene på Garmin. Men her kan jeg også få opp data i videoen som fart, G-krefter og høyde. Og den kan kobles opp mot garmin instrumenter og få alle data fra båten. Den kan også styres fra aktivitetsarmbånd, eller hva det nå heter. En funksjon jeg strengt talt ikke tror jeg kommer til å bruke så mye. Det kanskje viktigste er at det er vanntett til 50m. Da slipper man å mase med vantetthus eller være bekymret når det ligger i en fuktig lomme. Det at det tåler 50m er vel også et tegn på at det tåler litt mer støt. Det kan kobles opp mot et utall braketter o.l. også GoPro sine. Får testet det til helgen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nevermind Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Kameraet er sikkert bra det, men jeg ser ingen sammenheng mellom hva de oppgir som maks dybde og hvor støtsikre de er. Kanskje litt på siden av denne tråden, men for de som allerede har en GoPro eller vurdere å kjøpe en kan det være verdt å ta en sjekk her http://www.feiyu-tech.com/products/40/. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts