merik82 Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-44-1767.aspx Sliter litt med å få på skjoldet, etter at jeg har skiftet lager. Har montert lager (5), og klemring (6) i skjoldet før jeg tredde skjoldet på aksling. Får skjoldet inn, slik at jeg får ca 1 omdreining på skruene. Ca 1 cm glippe mellom skjold- svinghjulhus. Kan jeg bare skru litt og litt på hver bolt, slik at det blir presset inn? Hadde forøvrig samme problem, da jeg tok av skjoldet. Fikk det ca 1cm fra huset. Inntil jeg fant klemmringen (7) gjemt i all grisen, da kom det enkelt av. Men nå er jo ikke nr 7 enda montert. Er det bare bruke makt her, eller bare skru litt og litt. Iogmed at jeg akkurat får tak på alle boltene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Vanlig nybegynnerfeil på bil var å snu demperplaten feil vei. Om demperplaten har vært av. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eksperten Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Du skrur bolter synkront 2 turn, så 1/2 tilbake. Ta på grease. Ta deretter en rørsylinder med tversnitt 8 og bruk dette på bolt 1. Klem til med tvinge på bolt 2. Dette er måten å gjøre det på. Mange med samme problem. Kommentar fra moderator: 13.12.2016 kl 19Grunnet trolling har Eksperten ikke anledning til å poste flere innlegg på baatplassen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
merik82 Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 Demperplaten har ikke vært av. Er det nødvendig med grease på boltene til svinghjulhus? Er ikke helt sikker på hva du mener "eksperten", Men får prøve å skru litt å litt fra alle kanter, så kommer det sikkert på. Det var ikke så veldig mye grease mellom aksling og skjold, da jeg tok det av. Hadde rikelig på da jeg monterte lageret på skjoldet. Tørket vekk resterende, da lager var på plass. Bør jeg smære mengder med grease på aksling, før jeg presser skjoldet på aksling? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts