tjt Startet 10.Desember.2016 Del på Facebook Startet 10.Desember.2016 Har en Galeon 330HT fra 2006/2007 med en Ray 240 VHF, som består av baseenhet og eksternt håndsett. Er det noen på forumet som har kjennskap til disse båtene, og som kan fortelle meg hvor jeg kan finne baseenheten? har sjekka i konsoll, bak kjøleskap og på plasser som virker logisk, men finner den ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Kystskippern Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 (redigert) Hva mener du med baseenhet? Du har vel ikke flere "enheter" enn selve VHF-radioen og en kabel fra den til ekstra håndsettet...!? Redigert 10.Desember.2016 av Kystskippern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tjt Svart 10.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 (redigert) En Ray 240E består av håndsett, høyttaler og baseenhet(remote mounted tranceiver unit) og det er denne jeg ikke klarer å få lokalisert. Redigert 10.Desember.2016 av tjt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Er det ikke bare å følge antennekabelen fra antennen til enheten, eller kablingen fra håndsett/høyttaler? Det er uansett en god anledning til å bli kjent i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kystskippern Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 En Ray 240E består av håndsett, høyttaler og baseenhet(remote mounted tranceiver unit) og det er denne jeg ikke klarer å få lokalisert. Ok, den har jeg ikke sett før... Sikkert lettere å finne den hvis du følger kablen fra håndsettet enn antennekabelen. Regner med at det er mye kortere vei fra håndsettet Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 10.Desember.2016 Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Vet ikke hvordan det er i din båt. Men i min Viksund 340 er det bak kjøleskapet under førerstolen Sitér dette innlegget Link to post
tjt Svart 10.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2016 Dere har naturligvis helt rett med det å følge kabelen, men akk var det så enkelt, har prøvd med speil og kjikka inn i kriker og kroker, men nei da ingen ting å finne. Håpa kanskje på at noen på forumet hadde tilsvarende båt, og kunne gi meg ett stalltips. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 15.Juni Del på Facebook Svart 15.Juni Kan ligge oppe på fly v side bak ett deksel Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 16.Juni Del på Facebook Svart 16.Juni Det er bare det Bernt at denne båten er en HT og ikke fly Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 16.Juni Del på Facebook Svart 16.Juni Jeg har plassert VHF i motorrommet, her er det rikelig med kabel føringer til stort sett hele båten, samt lett tilgang på strøm Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.