Octant Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Tidliger var kjøljern i messing eller bronse å få kjøpt. Etter noen runder med google I dag ser det ut som om det mest går i rustfritt.Er det noen som har tips om hvem som selger kjøljern i messing eller bronse. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trønderbygger Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Hør med en blikkenslager de kan sikkert lage til deg ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Octant Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Å få en blikkenslager til å lage kan være en mulighet. Jeg har en addresse i England som kan levere i forskjellige bredde og størrelse, men frakten blir fryktelig. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Den må vel ikke nødvendig vis være i et stykke? Astrup as fører messingplater i ulike tykkelser. Sleng det på platesaksa! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Blikkenslagere jobber med blikk og har verktøy for det. Jeg antar at du vil ha et kjøljern som hverken er blikk eller flatjern men som har en flat og en konveks side. Men hvor du får det i dag vet jeg ikke. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Octant Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Kjøljernet skal være av type som vist på bildet under; Jeg har denne leverandøren i England - http://www.mainmarine.co.uk/strip.html . Finner jeg ikke en leverandør i Norge, er England ett alternativ. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gavlabåt Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Toplicht.de har kanskje Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nero II Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 hvis du tar kontakt med METALCO PÅ bråvann i kristiansand, vil jeg trodu får hjelp. De har kjempepeil, og lager det de mangler Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 (edited) http://trebaten.no/kj%C3%B8lb%C3%A5nd_1948.html Edited December 13, 2016 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Octant Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Der var det jaggu en norsk leverandør. Kjølbånd satt i bestilling. Takk for hjelpen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts