Jump to content

Lagerlyd fra Volvo Penta 290dp drev

fletcherwindsor

Recommended Posts

Husker jeg gjorde denne jobben selv i fjord, på to-lagret kåpe.

Se NØYE etter seger ringer, det er garrantert flere enn du tror, sitter på begge sider.

Jeg mener det sitter en ring bak et av lagerne, som brukes som anlegg for lageret. Hvis akselen ikke slipper fra innerdia på lageret, vil denne blir med ut under utpressing, mener det skjedde hos meg, da jeg hvertfall bøyde en av ringene.

Ligger også skisser av dette på marinepartseurope.com

Vise grip tang kan du glemme, bruk en tonnpresse for å presse ut akselen, når du vet alle seger ringene er ute.

Mener akselen på to lagret kåpe skal presses forrover (mot motoren)

Redigert av volvo_penta_ (see edit history)

Bruun: locker boss må prøves? har funnet ut at jeg har dp drev men på splitt tegning ser det ut som akslen er 2 lagret, må akslen ut fremover eller kan jeg forsatt dra den ut mot drevsiden?

Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords)

351Windsor (5.8L) V8

VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome)

har funnet ut at jeg har dp drev men på splitt tegning ser det ut som akslen er 2 lagret, må akslen ut fremover eller kan jeg forsatt dra den ut mot drevsiden?

Det spiller i grunn liten rolle hvilken vei den kommer ut, du må uansett ha av svinghjulskåpen for å bytte lager, segering og tetning på innsiden når det er doble lager.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...