Jump to content

Ny medlem. Spm ang md47 Volvo.


Jacgyl

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg er bosatt i Sverige og er på vei til å kjøpe en plastsnekke med en Volvo md47. Motoren er i god stand, starter og går veldig mykt og fint. Jeg er bsre veldig usikker siden dette er en veldig gammal motor. ('Har noen her erfaring med denne motortypen og kan fortelle meg litt om driftsikkerhet og vedlikehold?

På forhånd takk :)

Link to post
Share on other sites

Motorer som går veldig fint,men håpløst med deler.Hadde 2 sånne i ein båt,måtte få lagd toppakninger,det vart også satt inn noken Ford ventiler da det ikkje var mulig å få tak i nye.Dette var nesten for 20 år siden

Meiner å huske at md 60 passer på festene om du må bytte motor,men den også  begynner å dra på årene

Ville sjekka med Volvo om det er mulig å få tak i deler

Redigert av Jakob T (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Så realisten er att når noe går istället på denne motoren så er det et mareritt å skaffa deler og resulterer i principet i å måtte kjöpe ny motor? Finner jo en hel del gamle D47 motorer rundt omkring her i Sverige. Burde ikke medteparten av disse delene kunne brukes fra en D47?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...