Jacgyl Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Hei dere! Jeg er bosatt i Sverige og er på vei til å kjøpe en plastsnekke med en Volvo md47. Motoren er i god stand, starter og går veldig mykt og fint. Jeg er bsre veldig usikker siden dette er en veldig gammal motor. ('Har noen her erfaring med denne motortypen og kan fortelle meg litt om driftsikkerhet og vedlikehold? På forhånd takk :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jakob T Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 (edited) Motorer som går veldig fint,men håpløst med deler.Hadde 2 sånne i ein båt,måtte få lagd toppakninger,det vart også satt inn noken Ford ventiler da det ikkje var mulig å få tak i nye.Dette var nesten for 20 år siden Meiner å huske at md 60 passer på festene om du må bytte motor,men den også begynner å dra på årene Ville sjekka med Volvo om det er mulig å få tak i deler Edited December 14, 2016 by Jakob T (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jacgyl Posted December 14, 2016 Author Share Posted December 14, 2016 Takk for svar. Så realisten er att når noe går istället på denne motoren så er det et mareritt å skaffa deler og resulterer i principet i å måtte kjöpe ny motor? Finner jo en hel del gamle D47 motorer rundt omkring her i Sverige. Burde ikke medteparten av disse delene kunne brukes fra en D47? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts