Jump to content

Hvor har historisk yacht "La Loba" havnet?

sandman1

Recommended Posts

Hei. Er generelt interessert i båter. Men denne er så sliten, kostbar, osv at det ikke er noe prosjekt for meg. Men engang, så himla vakker...Den er nå borte ifra havna ved Justvik, Kristiansand. Noe som kan tyde på at noen endelig har tatt tak i denne. Noen her som vet noe om hvem / hvor og planer for denne? Mvh Knut S

bilde

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

• 1 month later...

Prøver og finne den omtalen som nevnt over om båten? General Franco hadde jo kun en datter og hun ble gift i 1950. Er det noen som har litt mere info om denne båten`?

Guest Avmønstret#

Ble bygget av General Franco av Spania i 1940 som bryllupsgave til en av hans døtre ,ligger en del omtale av båten

Litt snodig at vi har både gamlebåten til Franco og Gadaffi flytende her... :-)

Den "La loba" båten så jeg for ett års tid siden i Strandby. Mener det var i vinterferien, så den hadde sikkert hjemmehavn der. Den så ikke ut til å være på topp lenger....

"Eieren av yachten «La Loba» har ikke fått solgt etter at den ble brukt som torturkammer av leietakere og kalt narkoreir av politiet."

Prisantydningen på 1.8 mill har kanskje også en liten betydning? Flott båt, håper noen forbarmer seg over den før den er helt moden for hoggern.

"Eieren av yachten «La Loba» har ikke fått solgt etter at den ble brukt som torturkammer av leietakere og kalt narkoreir av politiet."

Prisantydningen på 1.8 mill har kanskje også en liten betydning? Flott båt, håper noen forbarmer seg over den før den er helt moden for hoggern.

Samme tenkte jeg. Helt hinsides pris for noe som ser ut som et totalt restaureringsprosjekt.

Som tuffff er inne på, prisen var satt for noen år siden.

Sist jeg så denne, var denne i relativt bra skikk, slettes ikke slik som bildet til trådstarter. Må si jeg ble sterkt overrasket når jeg så bildet slik den er nå.

Innvendig har den også hatt en bra standard for ikke så lenge siden.

Når jeg ser på bilde, har det vært brann om bord? ser slik ut forut på fribord......

• 2 weeks later...
  • 3 months later...

LaLoba.jpg.35bc3609ad5671974c09a19656b04ec4.jpg

La Loba for anker på Østerhavnen i Kristiansand i dag.

Den flotte skuta fortjener en overhaling og håper den igjen blir å se på fjorden slik den var da den kom til byen.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Ser ut som at den er malt på fremre babord skuteside... men er litt bekymret for fremtiden for denne båten... Finnes ikke mange båter med den typen linjer.

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

• 1 month later...
  • 2 years later...

Fotografert på beddingen i Hanstholm igår. Ifølge en kar som påstod å være venn med eieren,så skal de,sitat: "bare" pusse den opp,og så skal den seiles til Amsterdam for å leies ut som husbåt på kanalene.....

20190827_094358.jpg

20190827_094328.jpg

Edited by M/S Røvær (see edit history)