Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Ah, simultanposting... Men de krokene er greie, jeg liker også dem bedre enn de vanlige. Så du spørsmålet over? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 16.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 (redigert) PS! Bruk flaggmann i begge ender av krepsesettet. Ellers vil du fort miste alt, fordi reketrålerne kjører rett over det. http://www.fiskeridi...nger/J-187-1989 b) Vestre endebøye.Om dagen skal den vestre (halve kompassirkelen fra syd gjennom vest til og inkludert nord) endebøye ha to flagg, det ene over det annet. Avstanden mellom flaggene skal være minst 25 cm. Radarreflektor kan brukes i stedet for det øverste flagg. Etter solnedgang skal bøyen ha to lys. Avstanden mellom lysene skal være minst 50 cm. c) Østre endebøye.Om dagen skal den østre (halve kompassirkelen fra nord gjennom øst til og inkludert syd) endebøye ha ett flagg. Radarreflektor kan brukes i stedet for flagg. Etter solnedgang skal bøyen ha et lys. Redigert 16.Desember.2016 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Ja, det hadde jeg tenkt, takk! Men bør jeg bruke den høye eller den lave? Jeg skal på OK Marine på mandag, og de har en med gul dobbe på ca. 70 cm med rødt flagg og en med bare en liten kork på 2,1 m, med oransje flagg. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 16.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Absolutt den høye, som også er enklere å få tak i, når du skal trekke. Evt garnbua på Båly.... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 (redigert) Greit, da blir det denne: Selv om det ikke er så vanskelig å få tak i den lille heller fra min høyde... Edit: Da mener jeg høyden på båten, jeg er ikke helt 1,80, men det er ikke langt fra! Redigert 16.Desember.2016 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Men teinene... Jeg har alt en sånn: Og så vurderer jeg fire-fem til av den, eller disse: Eller disse: Hva vil du si, som har peiling på det? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 16.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Den øverste, hvis du har plass !! Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Mange takk! Det har jeg, ja. Jeg klarer å stable 8 av de største hummerteinene oppi 17 fot med skjærgårdsjeep den dagen jeg begynner og avslutter det fisket, så da får jeg nok plass til 5-6 krepseteiner også! Siste spørsmål: er 15-20 m passende avstand? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 16.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Avstand har kun med om du er godt kjent på bunnen ! Når vi fisker med mange teiner, så blir kjøreturen ganske lang, fra første til siste teine. Da er det greit å ha (furuno) utstyret i orden, slik at man treffer på ønsket plass. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Noe fetere enn sjøkartet på godtur.no, ja... En litt anne klasse, for å si det sånn! Sitér dette innlegget Link to post
superto Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Hvordan endte du opp med å gjøre det Mastiff, mhp taulengde på 70 m dyp. Sitter akkurat nå å skal gjøre klar tau til to havteiner som var tenkt å settes på forskjellige dyp fra 60-150 meter og har samme problemstilling. Og hvor mye tau anbefales ifht vanndypet. Holder 220 m til ca 150 m dyp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.