Sjeldenutpå Startet 16.Desember.2016 Del på Facebook Startet 16.Desember.2016 Båten skal få nyare brukt radar i vinter. Den som eg demonterer nå har eit parti av signalkabelen som er gulbrun og stiv. Dette er frå montering før mitt eige. Eg er redd ytterste dekke kan sprikka vist den vert bøyd mykje. Ombord i min båt så gjorde ikkje dette noko fordi kabelen rakk slik at det stive partiet vart inne. Finnes det noko lurium eg kan mjuka kabelen opp med slik at den vert meir presantabel for videresalg ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 16.Desember.2016 Del på Facebook Svart 16.Desember.2016 Kan jeg ikke tro. Men kan du ikke legge på en krympestrømpe? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 16.Desember.2016 Del på Facebook Svart 16.Desember.2016 Krympestrømper med lim er fint, for eksempel varenummer 155-06-115 til 155-06-120 på elfa.se, men det vil jo bli litt stivere enn det var. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2016 Eg tenkte at eg ville prøve å redusere problem for neste eigar ifbm montering av kabel, krympestrømpe gjer den nok ennå stivare. Det er ca 3 meter av kabelen som er gul og stiv. Men det er godt tips til vatntetting dersom ytterste isolasjonen sprikk. Eg må nok forklara problemet når eg lager annonse. Eg hadde eddik i tankane når eg spurte her. Eg klarer ikkje komme på i hvilken sammenheng eg kan ha hørt om eddik som mykner. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 16.Desember.2016 Del på Facebook Svart 16.Desember.2016 (redigert) Kommer veldig an på hva slags plast det er i strømpa, men det finnes silikonolje som myker opp mye plast. Denne bruker jeg på mansjetter på dykkerdrakta http://www.fue.no/index.php/mcnett-seal-saver-37ml.html Redigert 16.Desember.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Desember.2016 Del på Facebook Svart 16.Desember.2016 Er jo bare en kabel dette her. En mulighet om kabelen er lang er å kappe bort det skadede feltet på kabelen og lodde lederene sammen igjen. Er den (for) kort kan man finne en kabel med like mange ledere. Måtte gjøre det på en ny Raymarine radar til en kompis da det var eneste alternativ da vi måtte trekke den nye kabelen med den gamle og pluggen var for stor. Konsulterte en Raymarine-montør i forkant som sa det var uproblematisk og kappe/ skjøte. Var ikke noe hokus pokus på den radaren hvertfall. Om jeg husker rett var det 4-5 små ledere som ble loddet og påført tynn krympeslange før vi så tok en stor krympeslange over skjøten og et stykke inn på kabelen på hver side. Den gamle kabelen ble også loddet sammen igjen og radaren/ skjerm/ kabel ble solgt. Begge radarene fungerer topp etterpå. Gjorde det samme med en kabel med skjerming til GPS antenne også på båten min. Problemfritt det også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fjordgubbe Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Om den er for stiv kan den vel varmast opp med ein blåsepistol, vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Er det ein sånn kabel Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Demonterte ferdig fra båten i går kveld, og når eg forsøkte å kveile med "normal" størrelse på bukt så sprakk den ytterste slik anntok. Godt tips å klippe vekk og lodde saman, det har eg ikkje tenkt på. Kanskje betre med ein god kabel på 12m en ein stiv sprukket på 15m. Jepp det er sånn kabel som på bildet. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jakob T Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Har du bruk for kabelen kan du få han for fraktkost,om det er av interesse Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Desember.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Det er særs aktuelt. Eg sender deg im Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jakob T Svart 17.Desember.2016 Del på Facebook Svart 17.Desember.2016 Klarer ikkje å åpne mailen,sendein sms,eller ring på 90167715 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.