Heimegut Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 (edited) hei har kjøpt meg ett ekkolodd av typen furuno 628. eg kjøpte med en innvendig svinger, men eg ser at den ikkje støtter alle funksjonene som ekkoloddet har. f.eks accu fish og bottom discrimination function (BDF). Eg trenger å se så klart som mulig til ca 150 meter. eg vil no derfor kjøpe meg en gjennomgående svinger, for og få utnytta ekkoloddet max. men de er vanskeli å finne ut hvilken som vil gi meg best utnyttelse av ekkoloddet. er her noen som har noen gode tips angående dette? takk :) Edited December 16, 2016 by Heimegut (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
EmilS Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Airmar B 258 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Heimegut Posted December 16, 2016 Author Share Posted December 16, 2016 den ser jo bra ut. en ting; den er på 1000 watt, og ekkoloddet er på 600 watt. vil dette funke? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
EmilS Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Den klarer 1000 W, men 600W vil gå bra tror jeg. Jeg har denne svingeren og den er veldig god. Den har smale stråler på begge frekvenser og er derfor detaliert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 1000W er maks effekt, ikke hva som trengs for å drive svingeren. Den vil fungere godt med et 600W ekkolodd. B260 er bedre enn B258, den har både større følsomhet og lavere Q-faktor som gir mindre ringing. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts