Bisse Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Har en Garmin 2110 karplottet ombord. Har til dnne kjøpt en "Black Box" Gsd 20 ekkoloddmodul. Har også kjøpt en Airmar P79 giver. I følge tidligere eier sittet det en "god" giver i båten fra før. Har ikke sett hva slags giver dette er. Er det slik at alle givere går om hverandre? Er vel noe forskjellige kontakter? Tenkte om den giveren som sitter der fra før kan kobles mot Black boksen så sparer jeg innstallasjonsjobben. Quote Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Kontaktene er det ikke så farlig med de kan enkelt skiftes. Men frekvens og impedans på svingeren må være i henhold til det loddet er beregnet for. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Cral Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 GSD20 != god blackboxAirmar P79 != god giver Jeg ville startet med å prøve å finne ut hvilken giver du har. Bilder? Hva var den gamle giveren koblet mot? Hvorfor har du valgt å kjøpe "ny" giver og blackbox, men fortsatt tviholde på noe som er så utdatert? Quote ~Cral Link to post Share on other sites More sharing options...
Bisse Posted December 20, 2016 Author Share Posted December 20, 2016 GSD20 != god blackbox Airmar P79 != god giver Jeg ville startet med å prøve å finne ut hvilken giver du har. Bilder? Hva var den gamle giveren koblet mot? Hvorfor har du valgt å kjøpe "ny" giver og blackbox, men fortsatt tviholde på noe som er så utdatert? Har to stk 11" plottere ombord som fungerer utmerket. BlackBox'n kjøpte jeg for 800kr på eBay. Giveren (ny) ble også kjøpt billig på eBay. Måtte ha en overgangskabel fra Garmin, kostet 300kr. Dette ble da en billig pakke kontra det å kjøpe nye plottere. Skal i båten å få dette til å spille i dag. Bilder kommer. Quote Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 GSD22 - > ubrukelig til seriøst fiske, GSD20 betraktelig dårligere. Det finnes nye ekkolodd komplett med svinger som til tider selges til rundt tusenlappen som er veldig mye bedre. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Riddar4 Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Har du eksempler på merker/typer til den prisen som er å anbefale? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Cral Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Tipper han tenker på Lowrance hook 3x. Quote ~Cral Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts