Bårdp Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 Skal ha meg en ny/brukt båt som er litt større en den jeg har i dag "Kloster 28" dette for å få litt mer bo komfort. Er det noen som har erfaring med eller synspunkter på Sargo 31 x-line. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 er det ca samme båt som minor 31 ? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted December 21, 2016 Author Share Posted December 21, 2016 Vei ikke helt men fant dette på nettet: Minor Offhore bytter navn til SARGO 9 JUNI 2014. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ReodorF Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Sargo er flotte "Pilothouse" båter, men jeg har ingen erfaring. Nettsiden til importør er her Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Har heller ikke erfaring med Sargo, men har eid en Nord Star 31 patrol og vært mye med i en Nord Star 28. Lugarløsningen var hovedgrunnen til at jeg kjøpte 31 og ikke 28 (som er samme skrog, med/uten pålimt badeplattform). En Sargo 31 ser ut til å ha samme løsning som NS 28. Kjekk å sitte/ligge i sofaen under gange. Lugarene er kjipe syns jeg. Motsatt på NS 31, da bakdør i tillegg til sidedører spiser litt sofaplass, mens lugar i baugen er glimrende og den under L-sofa er mye lettere å komme seg inn/ut av enn på 28 (samt at du kan være forholdsvis lang og få strukket deg skikkelig ut i begge lugarer). Kommer med andre ord an på bruken. Ville kikket på ulike lugarløsninger hvis bokomfort er høy pri. Har vært ombord i noen Minor/Sargoer og har fått et veldig bra inntrykk av byggekvalitet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted December 22, 2016 Author Share Posted December 22, 2016 Hoved bruken til båten er transport fra a til b og til der fungerer den jeg har perfekt. Men det kunne vært greit med en båt en også kunne ta en helgetur med og overnatte om bord. Det er jo på et vis mulig i den jeg har også men det er fryktelig lavt og krøbelt i lugarene. Trenger ikke mer en en lugar da vi stort sett bare vil være to på tur. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 (edited) Sargo/Minor er en snart 50 år gammel produsent så dette er finsk kvalitet fra A til Å. Har du siklet litt på denne ? https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=68795792&ref=conversation&fks=68795792 Nydelig båt med rett motorisering iallefall, selv om prisen ikke er direkte rimelig. Selger skal oppgradere til Sargo 33. En vesentlig tyngre båt (1,6 tyngre) som krever mere motor/motorer hvis man liker fart iallefall. Doble maskiner blir for svært/tungt/trangt/dyrt for meg iallefall. Men 33-foteren har dør ut bak så det blir litt mere praktisk og sosialt. Edited February 18, 2017 by Teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Har sett på den men den er etter min mening for høyt priset. Hadde det vært 2,3 mil som ble forlangt hadde jeg nokk kjøpt den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 (edited) Tror det er en smule prutningsmonn. Har ikke finstudert utstyrslista men det er godt med ustyr tror jeg. Edited February 18, 2017 by Teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Jo kan nokk hende men gidder ikke å starte med noen pruting før jeg eventuelt har sett på båten. Og som den er priset er det såpas mye over det jeg vil gi at jeg ikke gidder å ta turen for å se på den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 (edited) Nei, men båten er vel praktisk talt som ny vil jeg tro. Klarer den faktisk 38 knop er det jo helt topp. Mange som setter prisen litt over de de egentlig er villige til å akseptere. Pussig, for det begynner kanskje å haste hvis de skal ha seg ny båt til sesongstart. Skjønt sesongen for en slik båt er jo hele året da. Han skrev iallefall til meg at det er prutningsmonn. Jeg skulle bare spørre om noen detaljer, nysgjerrig som jeg er. Men er ikke i kjøpers marked i år iallefall. Edited February 18, 2017 by Teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Vel den er nå to år gammel nå og da betaler man ikke opp mot nypris. Om den klarer 38 kn skal vel holde hardt men det er jo mulig. Den jeg har nå klarer jo 40 kn når den er ren med en D6 350. Men hvem vet var og testet en Viknes 1030 som i annonsen skulle klare 30 kn men vi klarte ikke å få mer en 27 da den ble prøvekjørt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ja ser at nypris er rundt 2,6 mill men det er jo med minste motor og ribbet for utstyr. Så blir jo fort mye på toppen av den prisen da. Viknes 1030 har jo fast aksling så det må jo kraftig motorisering til for at den skal nå 30 da. Trodde 27 var max. Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bårdp Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Joda den kommer på nesten 3 mil ny med det utstyret men et prisfall på kun 13% på to år er nokk ikke realistisk. Viksund 1030 hadde den D6 435 men mer en 27 kn ble det ikke. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Den går nok for 2,3-2,4 mill om jeg skal tippe. Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaks Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Jeg kjenner selgeren av sargoen og den er ihvertfall velholdt;) synes det er den desidert fineste av sånne type båter.. Quote Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.