Jump to content

Sargo 31 x-line, noen som har erfaring eller synspunkter?


Bårdp

Recommended Posts

Har heller ikke erfaring med Sargo, men har eid en Nord Star 31 patrol og vært mye med i en Nord Star 28. Lugarløsningen var hovedgrunnen til at jeg kjøpte 31 og ikke 28 (som er samme skrog, med/uten pålimt badeplattform). En Sargo 31 ser ut til å ha samme løsning som NS 28. Kjekk å sitte/ligge i sofaen under gange. Lugarene er kjipe syns jeg. Motsatt på NS 31, da bakdør i tillegg til sidedører spiser litt sofaplass, mens lugar i baugen er glimrende og den under L-sofa er mye lettere å komme seg inn/ut av enn på 28 (samt at du kan være forholdsvis lang og få strukket deg skikkelig ut i begge lugarer). Kommer med andre ord an på bruken. Ville kikket på ulike lugarløsninger hvis bokomfort er høy pri. Har vært ombord i noen Minor/Sargoer og har fått et veldig bra inntrykk av byggekvalitet.

Link to post

Hoved bruken til båten er transport fra a til b og til der fungerer den jeg har perfekt. Men det kunne vært greit med en båt en også kunne ta en helgetur med og overnatte om bord. Det er jo på et vis mulig i den jeg har også men det er fryktelig lavt og krøbelt i lugarene. Trenger ikke mer en en lugar da vi stort sett bare vil være to på tur.

Link to post
  • 1 måned senere...

Sargo/Minor er en snart 50 år gammel produsent så dette er finsk kvalitet fra A til Å.

 

Har du siklet litt på denne ? https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=68795792&ref=conversation&fks=68795792

 

Nydelig båt med rett motorisering iallefall, selv om prisen ikke er direkte rimelig.

Selger skal oppgradere til Sargo 33. En vesentlig tyngre båt (1,6 tyngre) som krever mere motor/motorer hvis man liker fart iallefall.

Doble maskiner blir for svært/tungt/trangt/dyrt for meg iallefall.

Men 33-foteren har dør ut bak så det blir litt mere praktisk og sosialt.

 

bilde

 

bilde

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Tror det er en smule prutningsmonn. Har ikke finstudert utstyrslista men det er godt med ustyr tror jeg.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Nei, men båten er vel praktisk talt som ny vil jeg tro. Klarer den faktisk 38 knop er det jo helt topp.

Mange som setter prisen litt over de de egentlig er villige til å akseptere. Pussig, for det begynner kanskje å haste hvis de skal ha seg ny båt til sesongstart.

Skjønt sesongen for en slik båt er jo hele året da.

Han skrev iallefall til meg at det er prutningsmonn. Jeg skulle bare spørre om noen detaljer, nysgjerrig som jeg er. Men er ikke i kjøpers marked i år iallefall.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Vel den er nå to år gammel nå og da betaler man ikke opp mot nypris. Om den klarer 38 kn skal vel holde hardt men det er jo mulig. Den jeg har nå klarer jo 40 kn når den er ren med en D6 350. Men hvem vet var og testet en Viknes 1030 som i annonsen skulle klare 30 kn men vi klarte ikke å få mer en 27 da den ble prøvekjørt.

Link to post

Ja ser at nypris er rundt 2,6 mill men det er jo med minste motor og ribbet for utstyr.

Så blir jo fort mye på toppen av den prisen da.

 

Viknes 1030 har jo fast aksling så det må jo kraftig motorisering til for at den skal nå 30 da. Trodde 27 var max.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Den går nok for 2,3-2,4 mill om jeg skal tippe.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...