MadsHalvorsen Startet 22.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2016 Har fått tak i en eber d2 airtronic. Har kjøpt nytt ledningsnett og eber "mini kontroller" har koblet alt etter tegning, men den vil ikke regulere når jeg vrir på reguleringshjulet. Vifte og varmefunksjin fungerer bra og den skrur seg også av og på og fungerer som normalt. Men den skrur seg på ig legger seg på et "medium" nivå av effekt uavhengig av hvor reguleringshjulet står. Har dobbelsjekket at ledninger er koblet riktig? Denne har tidligere sittet i bil men det skal vel ikke ha no og si.. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 (redigert) Hva er produktnummer(ausfürung) som står på typeskiltet ? Har du montert romtemperaturføler ? Hvis ikke føler den temp. på sensor montert på styrenhet inne i varmeren, det vil si, på friskluften inn til varmeren som ofte blir brukt i bil idet der oftest kjøres på "omluft". (romtemp. sensor er lagervare dersom du trenger en) Redigert 23.Desember.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flow Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 (redigert) Er denne levert med bil fra fabrikk, eller er denne ettermontert i bil? Mener å ha lest at Eber levert med bil fra fabrikk ikke uten videre kan brukes til andre formål (båt), da styringen er tilpasset/sperret mot bilens elektronikk. På denne måten kan Eber levere store volum billig til bilfabrikkene, samtidig som de holder en høy pris ut mot sluttmarkedet og til båt. Ref. også kampen Eber holder på med mot lovlig parallellimport fra EU til Norge. Anbefaler at du kontakter Eber Norge eller forhandler av Eber og spør om dette. Redigert 23.Desember.2016 av Flow (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2016 Jeg har tilsvarende problem med min. Etter at jeg monterte digital styreenhet (801?) så hender det en sjelden gang at den regulerer, men som oftest fortsatt ikke... Spent på om noen har noen typiske feil å se etter... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MadsHalvorsen Svart 24.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2016 Hei. Har ikke funnet nr skiltet enda, men har prøvd med og uten temp sensor, jeg har koblet på en ekstern temperatursensor uten hell. Kontrolleren virker jo til og slå på vifte og varmefunksjon og den kjøler seg ned før den skrur seg av, er kun ikke mulig og justere tempen eller effekten i dette tilfellet? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 24.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2016 Anbefaler at du kontakter Eber Norge eller forhandler av Eber og spør om dette. BP medlemmet I.M.S. er svært kompetent på Eber Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
I.M.S. Svart 24.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2016 Dersom typeskiltet mangler, står det et 12-sifret tall på siden av elektronikken inne i varmeren, som kan hjelpe til med å identifisere hvilken D2 utførelse dette dreier seg om. Sitér dette innlegget Link to post
MadsHalvorsen Svart 24.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2016 Hvor er typeskiltet lokalisert? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 På Eber D2/4 er det et klistremerke på siden av kapsling. Vedr. reguleringsproblemer bør det kontrolleres av ledninger er korrekt koblet, spesielt grå og grå/rød, som har med temperaturer å gjøre. Grå til romtemperaturføler og grå/rød til pot.meter i miniregultor. Sitér dette innlegget Link to post
MadsHalvorsen Svart 25.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 (redigert) Bilde Redigert 25.Desember.2016 av MadsHalvorsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MadsHalvorsen Svart 25.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 Er det forskjell på eber d2 airtronic for bil og båt? den vil ikke regulere, den starter også varme på ventilasjons funksjonen. Har montert ekstern temperatur sensor og? Det er nok strøm 12,78 volt på batteri gode kabelforbindelser osv.. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 26.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Produktnummer 25 2115 er en komplett sats for montering i varebil/minibuss bestående av D2 25 2069 + en monteringsats for bil + egenvalgt manøverbryter. På bildet går det frem at varmer er produsert i 2003, slik at dersom styrenhet ikke er byttet så er det en Wherle styrenhet. Disse kan ofte være belemret med feil (leser feil temperaturerer fra givere bl. annet). Før du legger ned mere jobb i "prosjektet" anbefaler jeg at du får kjørt en diagnose på denne hos en Eberspächer forhandler, gjerne sammen med varmeren for evt. å utelukke defekt styrenhet. Du bør også kontrollere at ikke noen av ledningene bytter farge underveis i f. eks. kontakten mellom styrenhet og kabelstamme, og at alle kabelsko i kontakter sitter korrekt montert og har forbindelse med ledningene. Vær også klar over at innkobling av miniregulator ikke er "farge til farge", men har eget skjema, spes. grå og grå/rød. Send meg en DM dersom du mangler el-skjemaer. Sitér dette innlegget Link to post
MadsHalvorsen Svart 26.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Jeg har sendt det en im! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.