Jump to content

Sunseeker 58 opp i flammar

FreddyB

Recommended Posts

Huff! Må ha vært et forferdelig syn.

Ikke fritt for at man gjør seg tanker om hvordan utfallet hadde vært hvis båten hadde vært utrustet med røykvarslere tilkoblet en alarmsentral til 2495,- fra Clas Ohlson. Lett å være etterpåklok, men en slik investering er jo liten sett i forhold til båtens verdi, forsikring og egenandel.

Ikke fritt for at man gjør seg tanker om hvordan utfallet hadde vært hvis båten hadde vært utrustet med røykvarslere tilkoblet en alarmsentral til 2495,- fra Clas Ohlson. Lett å være etterpåklok, men en slik investering er jo liten sett i forhold til båtens verdi, forsikring og egenandel.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, og investeringskostnaden tar jo DU men det er forsikrinsselskapet som får hele gevinsten.

Da jeg ble tilbydt kr 14,- ( ja, kroner fjorten ) i rabatt for FG godkjent alarm, med følere herogder, ekstra startsperre, fjernditt og datt, bestemte jeg meg for at Drit å dra i hele alarmen.

Herligheten kostet 5,5 store og installere. Payback tid på 392 år fant jeg lite interessant.. :smiley:

Suzuki

No boat needed..

Det rent økonomiske er en sak med att det ikke lønner seg att instalere larm, sentraler osv. Siden det blir en så pass liten gevinst i førhåll til premie. Men det er ju ikke bare ens penger som brenner opp hvis det skjer noe med båten. Det er Glede, minner osv.

Og for ett så pass lavt pris så trur jeg att ejg må si att det er vært det.

Røykvarsler har vel alle nå fått med seg at er et "must" der hvor folk overnatter.

Når det gjelder røykvarslere tilkoplet en sentral i båten, som igjen varsler eier eller en alarmsentral har jeg lite tro på at dette har noe for seg da båten er utbrent før event. mannskaper er på vei.

Eneste fordelen er rask varsling i forhold til å redde flest mulig omkringliggende båter.

Men det må i alle tilfeller varsles manuelt på 110 da en ikke kan stole på utstyr/linjer/mobilkapasitet etc.

Ps: De som fremdeles tror at de våkner av at det brenner uten hjelp av røykvarsler, tror vel også fremdeles på nissen????????? :crazy:

Mvh