myhreoe Startet 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2016 Ser det er meldt høg vannstand, vind i storm styrke og store bølger. Anbefaler alle å ta en liten pause fra julefeiring å sjekke båtens fortøyninger og lenseanlegg. Jeg trudde jeg hadde en trygg plass for min lille båt, var tilogmed å drog den enda ett stykke oppå land. Men ser i dag at grunneier har flyttet alle båtene inkludert min en helt annen plass. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 Grunneieren hos deg tenker på mer enn leie ja, skulle hatt det sånn jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 Var nede og sjekka ikveld - nå får Urd bare herje på ;) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 (redigert) ...fra Helgeroa og sørover til Grimstad meldes det ca 1.1meter over ØTF... med topp ca 19.00 senere i dag Du kan gå inn på linken under og skrive inn din lokasjon så får du de mest relevante data for deg.... jeg valgte et tilfeldig sted på sørlanskysten http://www.kartverket.no/sehavniva/sehavniva-lokasjonside/?cityid=14611&city=Tvedestrandfjorden Redigert 26.Desember.2016 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 26.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Vi var tre stykker ute i havna vår i dag. Tok en runde på alle brygger og sjekket de båtene som ligger ute vinterstid. Noen måtte vi ringe og be om å komme og sikre båten sin. Noen trengte kun litt stramming av slakke tau. Andre, som vi har tidligere bedt sikre bedre, fikk montert fler/bedre tau med strekkavlastere. Vi i båtforeningen har tidligere handlet inn litt tau og strekkavlastere til å ha i beredskap. Så vi håper vi slipper skader denne gang... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
alidal Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 Frisk vind i Nordsjøen i natt også selv om det ikke er meldt ekstremvær... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 Ja, det som er sikkert er at i kveld blåser det friskt! Vindfanget i masta merkes godt her også nå, det rykker i fortøyninger og båten legger seg over så jeg trilter rundt i køya! Spesielt i de kraftigste vindkastene, vinden i mellom er forsåvidt grei nok. Stabilt sideleie er ikke behagelig posisjon å sove i, det kan jeg skrive under på Satser på at det roer seg litt som meldt etter firetiden i natt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 (redigert) Hehe, høres ut som det ruller litt ja :) men det er jo en av greiene med å bo i båt, kjenne naturen på kroppen. Redigert 3.Januar.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Kanskje det er et marked for Gyro-seng ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 (redigert) Vannseng i båt :) Hengekøye må jo funke? Redigert 4.Januar.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Gyro-seng hadde ikke vært dumt nei Prøvde hengekøye noen netter, men har kommet i en alder der slikt påvirker ryggen, så tror jeg drøyer den over tid Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hakkannen Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Har ikke vurdert det så langt, har ikke noen plass å ha masta. I tillegg liker jeg å ha muligheten for å seile litt dager det er mildt og passe med vind Så de få gangene det stormer har jeg inntil videre slått meg til ro med at det blir en hard dag derpå Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2017 Katamaran... :-) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Careka Svart 5.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2017 Ja, vi ligger rolige, mens disse halvbåtene slingere frem og tilbake i dønningene. Men her borte er det ca 50/50 nå mellom halvbåter og catter , har også sett 3 stk av Neel trimaraner. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 5.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Det tror jeg du prøver bare en gang. En seilbåt uten masta på er brutal i bevegelsene hvis det er litt sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.