myhreoe Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Ser det er meldt høg vannstand, vind i storm styrke og store bølger. Anbefaler alle å ta en liten pause fra julefeiring å sjekke båtens fortøyninger og lenseanlegg. Jeg trudde jeg hadde en trygg plass for min lille båt, var tilogmed å drog den enda ett stykke oppå land. Men ser i dag at grunneier har flyttet alle båtene inkludert min en helt annen plass. Quote Stolt eier av båtførerbevis Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Grunneieren hos deg tenker på mer enn leie ja, skulle hatt det sånn jeg også. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth82 Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 Var nede og sjekka ikveld - nå får Urd bare herje på ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Posted December 25, 2016 Share Posted December 25, 2016 (edited) ...fra Helgeroa og sørover til Grimstad meldes det ca 1.1meter over ØTF... med topp ca 19.00 senere i dag Du kan gå inn på linken under og skrive inn din lokasjon så får du de mest relevante data for deg.... jeg valgte et tilfeldig sted på sørlanskysten http://www.kartverket.no/sehavniva/sehavniva-lokasjonside/?cityid=14611&city=Tvedestrandfjorden Edited December 26, 2016 by dieselfan (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Posted December 26, 2016 Share Posted December 26, 2016 Vi var tre stykker ute i havna vår i dag. Tok en runde på alle brygger og sjekket de båtene som ligger ute vinterstid. Noen måtte vi ringe og be om å komme og sikre båten sin. Noen trengte kun litt stramming av slakke tau. Andre, som vi har tidligere bedt sikre bedre, fikk montert fler/bedre tau med strekkavlastere. Vi i båtforeningen har tidligere handlet inn litt tau og strekkavlastere til å ha i beredskap. Så vi håper vi slipper skader denne gang... Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Frisk vind i Nordsjøen i natt også selv om det ikke er meldt ekstremvær... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Ja, det som er sikkert er at i kveld blåser det friskt! Vindfanget i masta merkes godt her også nå, det rykker i fortøyninger og båten legger seg over så jeg trilter rundt i køya! Spesielt i de kraftigste vindkastene, vinden i mellom er forsåvidt grei nok. Stabilt sideleie er ikke behagelig posisjon å sove i, det kan jeg skrive under på Satser på at det roer seg litt som meldt etter firetiden i natt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 (edited) Hehe, høres ut som det ruller litt ja :) men det er jo en av greiene med å bo i båt, kjenne naturen på kroppen. Edited January 3, 2017 by Eureka (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Kanskje det er et marked for Gyro-seng ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 (edited) Vannseng i båt :) Hengekøye må jo funke? Edited January 4, 2017 by Eureka (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Gyro-seng hadde ikke vært dumt nei Prøvde hengekøye noen netter, men har kommet i en alder der slikt påvirker ryggen, så tror jeg drøyer den over tid Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Har ikke vurdert det så langt, har ikke noen plass å ha masta. I tillegg liker jeg å ha muligheten for å seile litt dager det er mildt og passe med vind Så de få gangene det stormer har jeg inntil videre slått meg til ro med at det blir en hard dag derpå Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Katamaran... :-) Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Ja, vi ligger rolige, mens disse halvbåtene slingere frem og tilbake i dønningene. Men her borte er det ca 50/50 nå mellom halvbåter og catter , har også sett 3 stk av Neel trimaraner. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Har du vurdert å ta av masten i vintersesongen? Det tror jeg du prøver bare en gang. En seilbåt uten masta på er brutal i bevegelsene hvis det er litt sjø. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts