Guano Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Da har jeg bestilt en Steiner Marine 7x50. Ble den siden det nå er en kampanje på den, samt at den har det jeg mener jeg ønsker ombord. Tusen takk for alle innspill! Hvor er det kampanje? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 27.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Ja, på din kikkert. Eid av Japan photo. 2.600. Siste jeg sjekket var det langt dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 så ikke ditt #25 før det var for sent Gratulerer med et kjempegodt kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 (redigert) Ser jeg er seint ute, men jeg har en Fujion med stabilisator som er kanongod når det humper og rister som det ofte gjør i motorbåter http://seatronic.no/aktivitet/kikkert/fujinon-techno-stabi-ts-14x40 Har ikke helt konkludert med om den trengs i seilbåten ennå, men i de 15 årene vi hadde motorbåt var denne det eneste som funka i fart. Kan jo være den selges ettersom bevegelsene er roligere i 14 tonn seilbåt Redigert 28.Desember.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 (redigert) Dersom man skal bevege seg inn i den klassen mener jeg få kan matche Canon mht kikkerter med optisk billedstabilisator. Dette er noe som Canon var tidlig ute med og har brukt enorme resurser på å perfeksjonere. Når man i tillegg benytter L-serie glass ( som sikkert mange kjenner fra Canon EOS serie foto objektiver med "rød ring" da får man noe av det ypperste. Med optisk stabilisator opplever de fleste at de kan holde 10x forstørrelse stødig... med god teknikk og trening vil mange meste større forstørrelse i båt, Bitteliten har god erfaring med 14x, Canon leverer http://www.canon.no/for_home/product_finder/binoculars/optical_image_stabilisation/10x42l_is_wp/ Utgangspupillen på denne er 4,2mm og den kan også folk som har passert 40-50 dra nytte av Redigert 28.Desember.2016 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Ja blir vel en slik Canon på meg. Vanlig kikkert i den båten jeg har nå er helt håpløst selv ikke gumiert Swarovski 7 x 42 fungerer når det humper skikkelig. Synes Fujion kikkerten har for stor forstørrelse 10 x som Canon har er plenty. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Canon koster ca 10' mer enn Fujinon Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 (redigert) Jeg har lillebroren av den Bitteliten linker til og kan underskrive på at dette er flotte kikkerter. http://seatronic.no/aktivitet/kikkert/fujinon-techno-stabi-12x32-2-mode Kikkert med optisk stabilisering kan ikke sammenlignes med vanlige kikkerter spør du meg. Men å betale 10 lapper mer for en Canon, vel, det hadde sittet langt inne. Redigert 28.Desember.2016 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bonus Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 ... jeg har en Fujion med stabilisator som er kanongod når det humper og rister som det ofte gjør i motorbåter Har ikke helt konkludert med om den trengs i seilbåten ennå, men i de 15 årene vi hadde motorbåt var denne det eneste som funka i fart. Kan jo være den selges ettersom bevegelsene er roligere i 14 tonn seilbåt Om det kniper, kan jeg godt vurdere å bytte (likt ...) din Fuchinon med min Steiner 7x50 ... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Bytt aldri bort en Steiner Trond ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bonus Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Bytt aldri bort en Steiner Trond ? Får gjøre som du sier da, Fru Jacobsen ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 (redigert) Jeg har en god 7x50 allerede jeg :-) Redigert 28.Desember.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Jeg har en slik 42x10x50 fra Canon, er veldig glad i den. Bruker litt batteri, og klarer ikke kompensere for sjøgang, men gir et godt stabilt bilde ved vanlig bruk. Er veldig lysterk. Anbefales. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kaskazi Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 På eBay får man Canon 10x42 Is WP fra 6700 Nok og nye fra 11.000 Nok. Jeg har siklet på disse en stund nå.http://m.ebay.com/itm/141713195455 Sitér dette innlegget Link to post
mgjell Svart 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 (redigert) Hvor er det kampanje? Pris? Kan det være denne? http://www.dinkikkert.no/steiner-marine-7x50?gclid=CjwKEAiAqJjDBRCG5KK6hq_juDwSJABRm03h_gbkAs8o9y0gYREriw-0jw4e3V_x2QV-qe_SwacmuBoCqy_w_wcB Redigert 30.Desember.2016 av mgjell (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 31.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2016 Uansett hvilken kikkert man velger så er det viktig at man ikke velger en kikkert som er for stor eller for "fin" til å være med..... Tok en tur ned på det blide sørland mellom Arendal og Tvedestrand for å se til familiens hytte og for en liten båttur med ungdommen som for anledningen er hjemme på besøk. Vi hadde ikke mer enn fått satt oss i båten så gled det en diger voksen Havørn ned fra trærne langs sjøen 60-70m fra oss. En utrolig opplevelse i flott belysning, men hvor var kikkerten ?? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Bitteliten skrev On 28.12.2016 at 9.44: http://seatronic.no/aktivitet/kikkert/fujinon-techno-stabi-ts-14x40 Har ikke helt konkludert med om den trengs i seilbåten ennå, men i de 15 årene vi hadde motorbåt var denne det eneste som funka i fart. Kan jo være den selges ettersom bevegelsene er roligere i 14 tonn seilbåt Har konkludert med at jeg ikke trenger kikkert med stabilisator i seilbåten. Så om noen er interessert er det bare å ta kontakt før jeg legger den på finn :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 (redigert) Det er lett å overse www.amazon.com i eBay tåken men det er utrolig mange bra kjøpsmuligheter der og samt at det finnes ting der som ikke finnes på eBay. Marinekikkerter an mass: https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=binoculars+marine Eksempel: Bushnell Marine 7 x 50mm Porro Prism Waterproof/Fogproof Binoculars with Digital Compass and Tilt, Blue by Bushnell $ 249 00 $262.24Prime More Buying Choices $249.00new(9 offers) 3.8 out of 5 stars 13 Product Description... Bushnell 7x 50mm Digital Marine binoculars feature a built-in 3-axis ... Redigert 6.Juli.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
jotto Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Bitteliten skrev 1 time siden: Har konkludert med at jeg ikke trenger kikkert med stabilisator i seilbåten. Så om noen er interessert er det bare å ta kontakt før jeg legger den på finn :-) Jeg har Fujinon 14x40 i båten. Morsomste leketøyet jeg har kjøpt på lenge! :) Stabiliseringen er ganske mye bedre enn Canon sine stabiliserte kikkerter, så den egner seg veldig bra for båtbruk. Kanskje den største fordelen med stabilisert kikkert er at det faktisk er mulig å ha en håndholdt kikkert med 14x forstørring. Det blir jo en helt annen klasse enn de vanlige 7x-kikkertene. Jeg kan med andre ord varmt anbefale å kjøpe Bitteliten sin kikkert om noen vurderer det ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Den ble solgt raskt ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.