furhan Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Hei Jeg har en eldre Johnson 6Hk påhengs som etter bytte av olje på girhuset lekker som vist på bildet. Hadde det samme også i fjor da jeg byttet olje, men det sluttet å lekke etter bittelitt bruk. Det var heller ikke vann i oljen når jeg byttet i år. Det begynner å dryppe ut noen timer etter at den har vært startet når motoren står oppreist! Det er ikke mye som har kommet ut. Noen som kan forklare meg hva dette er og hvorfor det skjer? Quote Hans Petter Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 For mykje olje som blir presset ut av simmeringen til gearakslingen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trønderbygger Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 (edited) Er det ikke uforbrent 2 takts olje å bensin ?? har denne motoren eksos ut over proppel? Har du flere bilder av undervannshuset ? ? Kan og være som bellen sier at olja har slått opp tilbake i impellerhuset ? Edited December 27, 2016 by Trønderbygger (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Så veldig svart ut til å være ny gearolje det der. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
furhan Posted December 27, 2016 Author Share Posted December 27, 2016 Motoren har ikke eksos ut gjennom senter av propell. Slik jeg leser svarene så er det ikke noe fare med det, og kanskje jeg bør være nøyere med oljeblandingen i bensinen neste år.... Takk for svar! Quote Hans Petter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts