Jump to content

Fritt fall Manuelt Toalett tett, men hvor....

Everland

Recommended Posts

Eller så blir det å løsne slangen fra toalettet og åpne bunnventilen for så å "kun" stake meg rett ned og forbi den ....... 90 graders bendet ut gjennom bunnhullet. Når det sier popp og vannet strømmer inn, så låses bunnventilen. Det vil selvsagt medføre noen få litre med vann på bader, men det er heldigvis badet laget til. Så ser ut til at skal slippe hoppe i havet eller få septikktankeni hodet. Noe jeg takker Killingen Sjøsenter for, såfremt jeg nå får det til i morgen. 

Siden du kan stenge bunnventilen, er saken enkel og når en leser 90 gr.  bend er den synderen.

Her lukter det returpapir, serviett eller damebesøk i 90 graderen..

Steng begge ventilene og demoner slangen, blir lite søl  tar du slangen av nede og får den opp i et kar.

Er det mulig skift ut 90 gr. med 45 gr så glir det lettere ut.

Det er kun 100% nyfiber og det som kommer ut av kroppen som skal i toalettet. .  

En liten drittjobb, men bedre det en å risikere  rigg hvis noen skulle lage bølger. 

PS. ikke ta av  den av "oppe"  først det vil garantert skvette nok til at de ikke liker det,  

Lykke til.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk for mange gode tips og råd og ble tippeløsningen på spinnakerfallet. Var null problem stå i båten og vinsje meg sidelengs til ventilen lå 10 cm fra vannoverflaten. Så da var det bare å suge bort proppen og det åpent seg. Gikk så ombord og åpnet for hele septikken og da kom ALT... 

Så nå er det fryd og gammen både i hodet mitt og i septikktanken, noe som gjør båtlivet betrakelig hyggeligere, :). 

En liten sugekopp / våtdrakt hanske og litt kreative tanker, så løste det seg bokstavlig talt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...