Jump to content

Tenning Mercury 10/15HK


Cato

Recommended Posts

Noen som kjenner til tenningstidspunkt for Mercury 10/15 hk Viking? Denne er nå bygget om til 15hk (fjernet restriksjon). Skulle gjerne sjekket/justert tenningsinstilling for 15hk. Justeres tenning statisk eller dynamisk?

Jeg snakket NÅ på telefon med Mercuryforhandleren her i byen. Jeg ble nemlig etter denne kommentaren redd for at opptrimming av min egen Mercury Viking for noen få år siden ikke var gjort som den skulle.

 

Den ble nemlig gjort om til 15 Hk mens jeg sto og så på før jeg fikk med meg motoren etter kjøpet. De fjernet KUN strypeplaten mellom motorblokk og forgasser. I dag spurte jeg derfor om ikke det skulle vært gjort noe mer? ....f.eks. justering av tenning....?

 

Nei fikk jeg til svar, det var elektronisk tenning som var "spikret" mht tidspunkt og det eneste som noen sjeldne ganger hadde vist seg nødvendig ved denne opptrimmingen var visstnok å justere forgasseren litt. Så med mindre denne Mercuryforhandleren ikke kan det de burde kunne så skal ikke tenning justeres.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...