Mastiff Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Eller kanskje "Trollsk ettermiddag". Eller fortrollende fangst! Jeg flyttet iallfall krepseteinene litt. Ikke én kreps, men 15 trollhummer av to typer, krinakrabbe og langfingerkreps! Jeg har hørt at de er spiselige, men det er visstnok bare litt mer mat enn i ei reke, og det ble litt for lite å koke for. Jeg kommer sikkert til å angre på at jeg ikke smakte på dem snart likevel... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Kok dem og få en god kraft til fiskesuppa? (Ref. Helstrøms siste sprell på TV3 2/1-17 med fiskesuppe...) Quote Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Posted January 4, 2017 Author Share Posted January 4, 2017 Jeg vurderte det, men syntes det var litt lite biomasse til å koke. Sikkert dumt av meg. Jeg kastet ut de fire første trollkrabbene jeg fikk i havteine, og det var en tabbe. Så som jeg skrev over, angrer jeg litt på det. Men jeg vet jo hvor jeg skal få mer hvis jeg vil! Jeg har GPS-lagret plasseringen til alle teinesettinger de to siste årene på appen Fishing Points. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts