Zora Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Noen som har en "enkel" måte å gjøre dette på ? Quote Link to post
Ingar Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Kjenne med fingrene om de blir varme. Quote Link to post
Zora Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 kjenne direkte på "bakenden" av plugg etter at jeg har glødet eller underveis ? Quote Link to post
Ingar Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 kjenne direkte på "bakenden" av plugg etter at jeg har glødet Pass fingrene.... Quote Link to post
Tarsis Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Eg lagte ein shunt av ein liten bit ledning og måle speningen i over denn når eg koblet til ein om gangen. Og omrekna til strøm fekk eg ca 25A som raskt sank til det halve. Motoren gjekk berre på 3 sylindrer når den var kald fordi eine glødepluggen ikkje virka. Tarsis Quote Link to post
arild Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Du kan også måle om det er motstand (omh) på pluggene Quote Link to post
Zora Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Har lest et sted at man kan sjekke 1 og 1 plugg ved å ta en testlampe, koble til direkte på + på batteriet og deretter andre enden direkte på pluggen ? ( har tatt av skinner og kabel fra rele ) Hvis lampa lyser er plugg ok, hvis ikke er den defekt. Noen som kan bekrefte dette ? Quote Link to post
Zora Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Arild: fremgangsmåte ? Quote Link to post
Cato Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Metoden med lampa funker bra forutsatt at du tester hver plugg separat slik du beskriver. Quote Link to post
Zora Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Ok, da skal jeg bruke lampe-testen. Takk for svar! Quote Link to post
Poseidon Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Metoden med lampa funker bra forutsatt at du tester hver plugg separat slik du beskriver. <{POST_SNAPBACK}> Og har man ikke en passende lampe for hånd så går det helt greit uten: bruk bare en liten ledningsstump som du "pirker" med; hvis det gnister har du spenning Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts