Jump to content

Teak på badeplattform Windy scirocco

Arkimado

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Hei Kjell. Da har jeg bestemt meg for teak på badeplattformen. Er bestilt nytt dekke av Sandøy. "Bare" og lime det på etter jeg har fjernet den gamle. Fikk ok pris av Jarle på Sandøy. Veldig hyggelig kar. Ta en tlf og be om et uforpliktende tilbud. Lykke til.

Hei

Har samme på min Cranchi 37 som jeg ønsker skiftet til 6-10 mm teak

lagt ut fårespørsel på båtplassen ang halvfabrikat, der en gjør limejobben selv ,men kjøper teaken ferdig tilpasset og kuttet

gi hint hvis du finner noe som ikke er så dyrt

Mvh Kjell

Er vel mange som kjenner seg igjen i dette, men vil nevne at for min del synes jeg det ble litt dyrt å skifte all teak på badeplattformen. To steder (to staver) hadde løsnet og løftet seg opp litt. Resultatet var i fjor surklende flate å gå på og ikke akkurat vakkert.

Løsningen: skjære ut de to dårlige stavene og lime på to nye. Har funnet teak til noen hundrelapper og bruker multiverktøy (Feinsag). Skal utføre dette nå og har stor tro på at dette vil holde en lang stund så lenge alt annet sitter godt. Tipper en tusenlapp gjør mye i materialer, verdt å prøve tenker jeg.

PS. Jeg har ikke gjort dette før, men vet det er helt vanlig å bare bytte stygge og ødelagte staver. Er det generelt mange sprekker, tynnslitt som gjør at alt bør gås over skjønner jeg at dette fort ikke blir løsningen ved å lage alt selv :)

Jeg skiftet all teak til isiteak og har ikke treget ett sekund. Naboen har en badeplattform hvor teaken er i ferd med å løsne og ser at det blir et evighetsarbeid dersom ikke alle kvm tas opp og limes på nytt. Isiteek lages hjemme og limes på en liten time. Så kan man sette seg ned og nyte en god kald øl i solen og vel vitende om at vedlikehold er en saga blott. 

Det jeg liker med isiteek eller andre syntetiske teakimitasjoner, er at det holder samme farge år ut og år inn.

Kommer også til å vurdere Isiteak eller lignende hvis det blir nødvendig. Selv om vi bor i nord ble jeg ganske forundret over de gangene jeg har gått barbeint på slike dekker, ikke langt unna brannskader, ihvertfall svært ubehagelig i varmen.

Har dette blitt bedre eller noen leverandører/merker bedre på "kjøligere" imitasjoner?

Oppleves disse dekkene som glatte når de er våte?

Hadde en Askeladden beetle før som jeg la isiteek på og var kjempefornøyd,meget lett å holde rent, og merket ikke noe til at det var glatt eller varmt, fikk mye skryt av dette og at det var behagelig å gå på. 

Og om man synes det er littt for slett , kan man bare gå over med litt grov pussepapir for hånd.

Har selv en windy scirocco nå som begynner å slippe litt i teaken på badeplatformen men vurderer ikke syntetisk teak på denne da jeg mener en windy må ha ekte teak :wink:

https://www.dnb.no/privat/kundeservice/innlogging-nettbank.html     Dette er kansje noen som kan levere?

Går det foresten å spørre om hva prisen var hos Sandøy båtdekk?

Redigert av Windy 32 (see edit history)

Hadde en Askeladden beetle før som jeg la isiteek på og var kjempefornøyd,meget lett å holde rent, og merket ikke noe til at det var glatt eller varmt, fikk mye skryt av dette og at det var behagelig å gå på.

Og om man synes det er littt for slett , kan man bare gå over med litt grov pussepapir for hånd.

Har selv en windy scirocco nå som begynner å slippe litt i teaken på badeplatformen men vurderer ikke syntetisk teak på denne da jeg mener en windy må ha ekte teak :wink:

https://www.dnb.no/privat/kundeservice/innlogging-nettbank.html Dette er kansje noen som kan levere?

Går det foresten å spørre om hva prisen var hos Sandøy båtdekk?

Hei. Du kan kontakte meg på tlf om du ønsker. 99522124, så kan jeg svare deg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...