Sven.arne Startet 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2017 Er det innafor med en tur-retur krsand Danmark i en Nordkapp 600 enduro med 150 h.o? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Midt på vinteren? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alfaalfa Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Det er det vel, om du er villig til å ta risikoen. Du er over på noen få timer. De timene kan du ha god kontroll på været og føreforhold. Men dte blåser alltid mer enn du tror og det blåser opp fort- så husk at du kan regne med dobbelt bensinforbruk og halve farten for å tenke smart. Skjer det noe som feks motortrøbbel blir det plutselig noe annet. Men har du med VHF så kan det redusere risikoen. Jeg ville gjerne hatt følge på en slik tur var jeg deg. Singel motor og liten båt... Men akk så kjedelig tur. Jeg ville heller dratt langs den herlige kysten. Mye morsommere og bedre opplevelse. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Ta med oppblåsbar redningsflåte, og kvikk lunsj Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
hanto1 Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Dette er ikke noe problem så sant det er silkeføre. Vhf, plotter og kompass anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Nødraketter, drivanker, manuell og elektrisk lensepumpe, paraply og reservekanne. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jotto Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Blir det ikke litt for begrenset rekkevidde med håndholdt VHF så langt til havs? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Det er jo flust med ferger, fiskebåter og annen skipstrafikk i Skagerrak så vhf er nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Jeg tar heller en sjødyktig skjærgårsjeep son denne, en ei snekke/cabincruiser på 25-26 fot. Men sikkert delte meninger for hva folk liker når en er i bølger på et par meter. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Det er jo flust med ferger, fiskebåter og annen skipstrafikk i Skagerrak så vhf er nyttig. Utvilsomt nyttig :) Men er det trygt å basere seg på det som eneste kommunikasjonsmiddel på en sånn overfart? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Vil påstå vhf er trygt valg. Har man en satellitt telefon liggende så for all del, men vhf holder. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Håndholdt VHF har mer enn god nok rekkevidde i dette området, har seilt mye her og det er alltid mye trafikk. Spørsmålet er, hvor i Danmark vil du? Skagen og Hirtshals kan du finne et fint værvindu til, Hanstholm/Thyborøn blir fort skumlere. Hirtshals syns jeg er undervurdert, en trivelig liten by, med båten din marsjer du lett 25-27 knop og kan henge deg bakpå Superspeed. Der er vannet flatt og surfen er fantastisk for forbruket. Har selv gått fra Strömstad til Sandefjord med en attenfoter i skikkelig ruskevær, lå på hekkbølgen til Color Viking, brukte ca 1/3 av drivstoffet kontra motsatt vei på nesten flatt hav. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.