Kenneth 81 Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 God morgen godtfolk! Jeg har en Yanmar 4JH2-HTE som har en liten kjølevannlekkasje. Lekkasjen er i en liten slange som går fra termostathuset (tror jeg) og til ett eller annet sted bake på motoren. (Har ikke fulgt den bakover ennå). Uansett, den slangen må byttes, men jeg plages med å finne noe som passer. Slangen har, som sagt bare ca 7,5-8mm indre diameter. Vet noen av dere hvor jeg kan få tak i noe slikt? Quote Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
båt 45 Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 bruk sort gummi slange for diesel burde fungere greit Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vikjo Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Tess har tynne slanger for kjølevann, jeg husker ikke betegnelsen men den måtte bestilles. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth 81 Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 Takk for tipsene Blir en liten utsettelse på jobben da jeg tenker å fikse instrumentene samtidig og bilen har bestemt seg for å spise opp båtpengene mine denne måneden Quote Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 (edited) Ja. Tess er rette stedet, men husk på å ta hensyn til temperaturen, så du får rett slange. Mange slanger er bare til 60/80 grader. Sjekk om det er lagervare / leveringstid.. Edited January 5, 2017 by roger-jo (see edit history) Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts