DR_Nelson Startet 4.Januar.2017 Del på Facebook Startet 4.Januar.2017 (redigert) Hei. Har en Suzuki DF140 her. Tok giroljeskift og derfor lurer jeg på om det er vann i denne utifra bildet? Ja, ble mer lysgrønn etter som jeg rørte i den. Og jeg var innom maritim for å kjøpe girolje og sa hva slags motor jeg har. Da foreslo de Sierra Premium som har en viskositet på SAE 80W-90 GL5. Er det rett olje? den var nemlig ikke grønn men nærmere gul. Redigert 4.Januar.2017 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 (redigert) Vann i olja er ikke bra. http://www.boatparts.no/service-kit-motor/service-kit-suzuki/service-kit-4t/70-140hk/service-kit-til-suzuki-df140-passer-2002-2009.html Redigert 4.Januar.2017 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mons Olav Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Denne olja inneholder ikkje mykje vatn.Tapper du ein motor som har stått ei stund er det ofte litt kondens i olja. Ville skiftet olje den anbefalte er sikkert heilt grei,bytt pakningene på skruene samtidig.Ville ikkje bekymret meg nevneverdig om ikkje det er verre en dette.Forøvrig ein svært god motor du har. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
DR_Nelson Svart 4.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Oljeskift er utført nå. Ikke lett når jeg ikke vet hva jeg skal se etter. Er nok bare litt overbekymret. Skal heller få den inn på service før sesongen:) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Lite vann det der. Olja er jo mørk. Blir hvit/grå ved vann. Jeg bruker Biltemaolje på min DF 140 og den funker fortsatt;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
DR_Nelson Svart 4.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Trodde ikke jeg kunne bruke biltema sin da den ikke er har fortegnelsen GL5, men bare GL4 Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 fart på ibizan din med 140 hk lurer på kjøpe meg en ibiza 20 i den oljen er de ikke så mye vann kan være kondens. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Komodo Svart 4.Januar.2017 Del på Facebook Svart 4.Januar.2017 Hvordan skal man kunne få kondens i en lukket beholder som er oljefylt? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
glalaks Svart 5.Januar.2017 Del på Facebook Svart 5.Januar.2017 http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Motorolje/4-takts-utenbordsolje-10W-30-2000023444/ Bruker denne her jeg. Stemte med min håndbok så vidt jeg husker. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Seasu Svart 5.Januar.2017 Del på Facebook Svart 5.Januar.2017 Bytt pakninger på fylle/tappeskrue. Dette er små mengder vann. Sjekk propellaksel og simring at det ikke ligger sjøgress eller fiskeline innerst, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.