NorDan_780 Startet 6.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2017 Hei. Er det noen her inne som har erfaring med Nor-Dan 980? En noe sjelden men flott båt. Finner ingen tester eller vurderinger av denne på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 6.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2017 Mulig eg tar feil men er ikkje Nor-Dan 980 samme båt som Seaco 950? Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
Bjl Svart 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 Søk på Fjord Dolphin 975 og Polar 320, samme båt Sitér dette innlegget Link to post
NorDan_780 Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Takk for svar. Tydeligvis problem med teknikken da jeg ikke har sett det før nå. Ser at skroget kan ligne på Fjord og Polar ja. Men løsningene er langt fra like. Av tekniske data jeg finner er også Nor-dan ca. 1T tyngre, og har B klassifisering. Så sammenligningen blir vel ikke så mye verdt. Båten er støpt i Polen, noe som gjør meg skeptisk, men det er jo den vi har å, uten at den har hatt noe problemer. Har nå vært å sett på aktuell båt. Vi får vente på sjøsetting for en prøvekjøring. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) At skroget blir støpt i Polen kan du ta med knusende ro!! til og med Widy og Askeladden får skrogene bygget i Polen! Så lenge kvalitetskontrollen er det samme som hos de som bygger i Norge er det ingen problem! Folkene der er stort sett dyktige håndtverkere om de instrueres rett! Redigert 21.Mars.2017 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
NorDan_780 Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Forsåvidt ikke skeptisk til nyere båter støpt i Polen. Men denne er fra -08. Jeg vet Nor-dan hadde litt problemer med polske støpingen i starten. Men om det fortsatte helt til -08 vet jeg ikke. De begynte vel støping i Polen rundt 2005. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.