Janoho Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Får man noe slikt tett ? Lurer veldig på akkurat det.. http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...s6d671298&pos=4 Quote Link to post
ok67 Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Så lenge døra er over vannlinja og dørken er selvlensende så er nok ikke det noe problem. Men hvordan blir styrken til en slik konstruksjon? Quote Link to post
Blue_Dragon Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Rimelig spesia denna ja. Quote Link to post
fredriksen Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Pioner hadde (har?) en båt med samme type funksjon. Her var det fronten som ble lagt ned. Da kunne man lettere trille på land rullestol etc. Og. man kunne enkelt krabbe ut fra fronten når man skulle ta seg et forfriskende bad. Jeg tror ikke det var spesielt stort salg av denne varianten.... har i alle fall ikke sett mange av de. Quote Link to post
Suzuki Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Jeg tror ikke det var spesielt stort salg av denne varianten.... har i alle fall ikke sett mange av de. <{POST_SNAPBACK}> Nja, mange og mange. Men endel båtforeninger benytter denne, og endel som dykker. Fin å trille ombord last i, og til å kravle oppi med full dykkerigg ( noe som IKKE er lett på vanlig landstedsbåt, det kan jeg love.. Den har iaf. solgt nok til at Pioner har giddi å ta frem en MKII versjon, lurer på om ikke undervannsskroget er for bedre fartsegenskaper. For den veier som en pall med murstein, og går i sjøen derettter... Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
fredriksen Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Den har iaf. solgt nok til at Pioner har giddi å ta frem en MKII versjon, lurer på om ikke undervannsskroget er for bedre fartsegenskaper. For den veier som en pall med murstein, og går i sjøen derettter... Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Ja, jeg kan godt tenke meg at det er lettere å kravle opp på den flate lemmen i fronten! Så da er det i alle fall en reell nytte av en slik konstruksjon. At den er tung og har tilsvarende mangel på elegant gange, det har jeg sett én gang: I bra blost på yttersida av Langøya (Vesterålen) kom en kar i en slik. Han hadde kalesjen oppe for å dempe på sjøsprøyten, og etter å ha stampa seg fram 3 nautiske kom han endelig inn bak odden vår. Kona og ungene var relativt grønne og de var kurert for sjøturer etter dette. Båten står vel ennå på låven... Quote Link to post
Polar 17 Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 (edited) En rekke seilforeninger som bla driver med jolleseiling bruker denne som følgebåt, da det er lett å dra ombord seilere som har kullseilt. Det er dessuten god plass ombord til store bøyer eller pølser til merker på regattabanen. Båten er også veldig stødig. Edited June 21, 2005 by Båtnovisen (see edit history) Quote Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Recommended Posts