Wilhelmsen Startet 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2017 Jeg har revet alt inne i båten, og skal bytte ut alt treverk i båten. Jeg tenkte kryssfiner, men ønsker en overflate som er mer lysegrå og med mer trestruktur. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 Teak og mahognyfiner er jo det mest vanlige i båtinnredninger, men det er jo ingen grunn til å låse seg opp i det. Når du skriver lysegrå så tolker jeg det dit at du vil ha litt lysere innredning enn teak? I så fall vil jeg anbefale bjørkefiner. Den har et vakkert spill i treverket, og fin glød. I vår båt er all innredning i bøk. Når vi for noen år siden skulle bytte ut noen plater var det håpløst å oppdrive bøk. Vi gikk da for teak i innredningen ute, og bjørk inne. Bjørkefineren blir veldig fin med noen strøk helblank trestjerneslakk, og silkematt i det siste strøket. Dersom du synes bjørka blir for lys kan du dra over med en svamp med spritbeis i ønsket nyanse før du lakker. Spritbeis får du i nesten alle varianter, så her er det bare å prøve seg fram. En god fargehandel har prøvestykker som viser hvordan resultatet blir. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordgubbe Svart 8.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2017 For meg er det berre teak som gjeld i båt, men elles synes eg Komodo kjem med gode råd om du vil ha noko lysare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.