Viknes 6BY Startet 8.Januar.2017 Del på Facebook Startet 8.Januar.2017 Gents, har i min Viknes, en Raymarine classic plotter fra 2008. Denne er utstyrt med analog radar og denne pakken har fungert perfekt i alle år. Nå har det seg slik at det har oppstått problemer med radar bildet. Etter mye feilsøking og support fra raymarine ble det konkludert med radar feil. Har derfor fått nyoverhalt radar innmat og montert denne med samme feil. Mistenker feil i plotter... Problemet er at radar bilde ikke begynner før 0,7 nm og utover. Det er ikke sammenheng i Radar bilde og landskap. Har lest bruksanvisning, fabrikk reset osv... Noen med samme erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 8.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2017 Har lånt en c 120 plotter, og kan bekrefte plotter feil..... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Januar.2017 Del på Facebook Svart 8.Januar.2017 Kan du utdype nærmere hva problemet består i? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Januar.2017 Del på Facebook Svart 8.Januar.2017 Merkelig fenomen. Har du tilsvarende bilder med den lånte skjermen? Kan det evt være verdt å prøve en softwareoppdatering om du ikke allerede har gjort det? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 8.Januar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2017 Som nevnt, fikk jeg lånt meg en skjerm. Denne hadde riktignok nyere software, og radar sammen med plotter fungerte 100%. Etter å ha snakket med levrandør, har de konkludert med at det er et kort i plotter som er gått. Skal snakke med verksted angående reparasjon... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Januar.2017 Del på Facebook Svart 8.Januar.2017 Ville bedt om fastpris på den reparasjonen og sjekket mot hva du kan få en slik skjerm, evt E120 for på bruktmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.