ojh9000 Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Propellaksingen har tre fettkopper , en ved frikoblongen , en ved der man justerer vridningen på propellen, og en helt akter i båten. Jeg har til nå brukt propellakel fett fra biltema, men jeg synes det virker for tynntflytende. Er det en annen type som er bedre? Quote Link to post
Arejane Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 (edited) West Mekan "anbefalte" Shell SRS 4000 for min simeringhylsetetting. Denne burde vel kunne brukes generelt. Edited June 20, 2005 by Arejane (see edit history) Quote Mh Arejane Link to post
index Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Jeg har pleid å bruke vanlig sjøvannsbestandig (ikke vannfast) grease til min vridbare propell samt til hylsa. Denne er som regel merket EP-2, AP-2, API GL-2 eller lignende, alt etter hvilket fabrikat det er. Denne fungerer veldig greit. Forrige eier hadde forsøkt med Biltema sin propellakselgrease, men den ble så tyntflytende når den ble varm at det bare rant ut av hylsa. Fullstendig bortkastet altså. Vannfast grease bør heller ikke brukes, denne er veldig seig og har en tendens til å tykne og stivne i propellhuset etter det jeg har hørt. Og da smører den ikke noe videre.. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ojh9000 Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Jeg fant en type som heter VALVOLINE WHITE-GREASE (X-ALL). Noen som har erfaring med denne? Quote Link to post
Recommended Posts